اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل در خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملکی و هزینه‌ای برای جبران خسارت سیل در استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملکی و هزینه‌ای برای جبران خسارت سیل در استان اختصاص یافته است.

وی افزود: استان در مرحله نخست ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و هزینه‌ای به هیات دولت پیشنهاد داده است.

نظری گفت: پرداخت این اعتبارات در جلسه این هفته هیات دولت بررسی و به احتمال زیاد میزان و نحوه پرداخت آن مشخص می‌شود.
وی مجموع خسارات سیل به بخش‌های مختلف استان را ۶ هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال ذکر کرد.

وی مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی استان را هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: از این میزان ۳۲۲ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال در شهرستان بجنورد، ۲۰۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال به اسفراین، ۱۵۱ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال به شیروان و ۱۰۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال به رازوجرگلان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اظهار کرد: همچنین خسارات وارده در این بخش به مانه و سملقان ۳۲۰ میلیارد ریال، گرمه ۹۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال، جاجرم ۸۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال و فاروج ۲۵ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال بوده است.

وی گفت: خسارات وارده به حوزه راه، خطوط آب ، برق ، گاز و تلفن و ساختمان‌های اداری و دولتی در بجنورد ۱۲۲ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال ، اسفراین ۲۳۵ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال ، شیروان ۳۱۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و رازوجرگلان ۲۳۳ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال بوده است.

وی خسارات وارده در مانه و سملقان را سه هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال، گرمه ۲۲۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال، جاجرم ۶۷ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال و فاروج را ۴۸ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال اعلام کرد.

نظری گفت: بر این اساس مجموع خسارات وارده برآورد شده در این بخش به استان چهار هزار و ۸۰۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به تخریب ۶ هزار و ۹۷۹ واحد مسکونی بر اثر سیل، افزود: این تعداد شامل ۶ هزار و ۴۰۵ واحد مسکونی روستایی، ۵۵۰ واحد شهری و ۲۴ واحد تجاری و صنعتی است.

وی اظهار کرد: این واحد‌ها بیشتر به دلیل خشتی و گلی بودن در نقاط روستایی تخریب شده و یا دچار آسیب جدی شدند که بر اساس مصوبه دولت از تسهیلات بازسازی برخوردار می‌شوند.

نظری، میزان تسهیلات پرداختی به واحد‌های آسیب دیده شهری را ۸۲۰ میلیون ریال و واحد‌های روستایی را ۷۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

انتهای پیام / ب

منبع: ایرنا

اختصاص اعتبارات برای جبران خسارت سیل در خراسان شمالی

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.