بخشدار مرکزی نهاوند؛

دو تپه ۵۰۰ متری در نهاوند جابجا شد

بخشدار مرکزی نهاوند گفت: رانش نیم ساعته زمین در روستای قلعه ذرتی نهاوند دو تپه ۵۰۰ متری را جابجا و دریاچه جدیدی را ایجاد کرد.

دو تپه ۵۰۰ متری در نهاوند جابجا شدآیت صالحی، بخشدار مرکزی نهاوند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اظهار داشت: به دنبال بارش های اخیر شهرستان نهاوند با رانش های مختلفی در بخش مرکزی روبرو هستیم به طوری که در روستای "قلعه ذرتی" این پدیده باعث رانش دو تپه به ارتفاع ۵۰۰متر شده و دریاچه جدیدی را به وجود آورده است.

وی گفت: در این رانش ابتدا چندین تخته سنگ بسیار بزرگ جلوی آب خروجی را گرفته و در ادامه بر اثر این رانش تمامی خاک های دو تپه پشت آن جمع شده که در یاچه ای از آب شکل گرفته  است.

صالحی افزود: در این منطقه کوهستانی نزدیک روستای قلعه ذرتی به صورت طبیعی و با رانش زمین سد کوچک خاکی تشکیل شده و در پایین دست آن نیز دره هایی نسبتا عمیق ایجاد شده و به یک جاذبه خوب برای مردم این منطقه از نهاوند شده است.

بخشدار مرکزی نهاوند یادآور شد: در روستاهای وراینه تازناب ها ده حیدر نیز شاهد رانش های پی در پی و متعدد هستیم که به جاده ها و تاسیسات آب برق و گاز خسارت هایی را وارد کرده به طوری که از طرف دادستان جاده مواصلاتی نورآباد به نهاوند به علت رانش و تخریب جاده مسدود اعلام شد.

انتهای پیام/ س

رانش زمین دو تپه ۵۰۰ متری را در نهاوند جابجا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.