معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

مساله یابی در اراضی مستعد کشت دانه های روغنی امری ضروری است

خاوازی بر مساله یابی در مکان‌های دقیق و اراضی مستعد کشت دانه‌های روغنی تاکید کرد و گفت: زمان کاشت، رقم مناسب و بذور مورد نیاز در مناطق مختلف باید مشخص شود.

مساله یابی در اراضی مستعد کشت دانه های روغنی امری ضروری استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،کاظم خاوازی رئیس سازمان مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گردهمایی حمایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از رونق تولید و توسعه کشت دانه‌های روغنی اظهار کرد: در برخی مناطق که توسعه کشت دانه‌های روغنی می‌خواهد انجام شود، مشکلی برای کار‌های تحقیقاتی نداریم و مسایل بیشتر مربوط به آموزش، ترویج و اجرا است.

وی افزود: برای کشت دانه‌های روغنی و کلزا، نکات فنی در مزارع باید اجرا و پایش دقیق انجام شود.


بیشتر بخوانید: تکذیب کمبود روغن در کشور/افزایش قیمت روغن ارتباطی به واردات ندارد


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: از تمام ظرفیت های تحقیقاتی و ترویجی برای کمک به اجرای برنامه کشت دانه های روغنی استفاده می کنیم.

خاوازی در عین حال بر مساله یابی در مکان‌های دقیق و اراضی مستعد کشت دانه‌های روغنی تاکید کرد و گفت: زمان‌های کاشت، رقم‌های مناسب، بسته‌های مدیریت آب و خاک و بیماری ها، کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی و بذور مورد نیاز برای مناطق مختلف باید مشخص شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان از تشکیل سه کارگروه در حوزه کشت در استان‌های سرد و سرد معتدل، استان‌های گرم و گرم معتدل و استان‌های سواحل خزر و اراضی شمالی خبر داد و افزود: مسایل مربوط به کشت دانه‌های روغنی باید در این کارگروه‌ها جمع بندی و بر اساس آن اقدام شود.

انتهای پیام/

اجرا و پایش نکات فنی در کشت دانه های روغنی و کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار