وعده نخست‌وزیر اسپانیا مبنی بر جلوگیری از استقلال کاتالونیا

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در جمع حامیانش گفت در صورت بازگشت حزب تحت هدایتش به قدرت، موضوع استقلال کاتالونیا منتفی است.

وعده نخست‌وزیر اسپانیا مبنی بر جلوگیری از استقلال کاتالونیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پدور سانچز در نشست اعضای حزب سوسیالیست در زاراگوزا در شمال اسپانیا گفت اگر دولت سوسیالیست تشکیل شود، هیچ استقلال و هیچ همه پرسی برای استقلال کاتالونیا در کار نخواهد بود و قانون اساسی این کشور در کاتالونیا نقض نخواهد شد.

سخنان نخست وزیر اسپانیا پس از آن صورت گرفت که میگل ایستا، رئیس حزب سوسیالیست کاتالونیا در اواخر ماه مارس در مصاحبه با یک روزنامه گفت: در همه پرسی فرضی، ۶۵ درصد از مردم منطقه خواستار استقلال هستند، دموکراسی باید راهی برای تحقق آن بیابد.

این سخنان که بعد از سوی ایستا تکذیب شد، انتقاد گسترده حزب دست راستی مردم را به همراه داشت و این گمانه را ایجاد کرد که سانچز برای توافق با جدایی‌طلبان کاتالونیا آماده می‌شود.

دوازده تن از سران کاتالونیا در حال حاضر به دلیل همه پرسی که بر خلاف حکم دادگاه در اکتبر ۲۰۱۷ برگزار شد، تحت محاکمه قرار دارند. بسیاری از جدایی طلبان کاتالونیا معتقدند سران آن‌ها به دلایل سیاسی زندانی شده اند و از محاکمه عادلانه‌ای برخوردار نخواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار