معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان :

حجم آب موجود در مخازن سدهای استان به بیش از۲میلیارد مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم آب موجود در مخازن سد‌های استان به ۲ میلیارد و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت : سد‌های در حال بهره برداری کردستان در مجموع ۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون مترمکعب ظرفیت دارند.

وی مقدار دبی ورودی به مخازن سد‌های داخل استان را ۶۴۲ مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به طور میانگین حدود ۸۷ درصد این سد‌ها پر شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: بر اثر بارش‌های بهاری در سال جاری، سد‌های عباس آباد بانه، گاران، زریوار، زیویه، سورال، قشلاق و گاوشان سرریز کردند.

مومن پور با بیان اینکه میزان ورودی و خروجی سد‌ها به خوبی مدیریت می‌شود، اضافه کرد: براساس برنامه همزمان با سرریزها، از طریق باز کردن دریچه سد‌ها ورودی و خروجی آب کنترل می‌شود.

کردستان استانی کوهستانی بوده و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع

میانگین حدود ۸۷ درصد سد‌های استان پر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.