آغاز فعالیت پنج مرکز خرید گندم در استان بوشهر

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: پنج مرکز خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول در استان آغاز به کار کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید محمد هاشمی افزود: این مراکز شامل مجتمع انبار‌های چغادک، سیلو و انبار مکانیزه برازجان و کارخانه‌های آرد دشتستان، الزهرا برازجان و خلیج فارس دشتی است که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰ آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم گندم دروم ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده است، که پس از تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید پرداخت می‌شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به بارش‌های مناسب در سال زراعی کنونی، پیش‌بینی کرد امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به پارسال به ۱۲۰ هزار تن برسد.

برداشت گندم از ۹۵ هزار هکتار مزرعه چهاردهم فروردین در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به کشاورزان توصیه کرده با توجه به ناپایداری‌های جوی، برای برداشت محصول خود عجله کنند، تا افزایش رطوبت به گندم‌هایشان آسیب نزند.

به گفته خسرو عمرانی اگر گندم برداشت شده همراه با رطوبت باشد، کشاورزان می‌توانند با قرار دادن محصولشان در محیط‌های سر پوشیده از رطوبت آن بکاهند و بعد از آن محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم خود تحویل دهند.

انتهای پیام/ک

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.