فولادی: تا پیش از ماه رمضان انتخابی تیم‌های منتخب ارتش برگزار می‌شود

رئیس سازمان رئیس تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تا پیش از ماه مبارک رمضان انتخابی تیم‌های منتخب ارتش برای حضور در المپیک سیزم (ارتش‌های جهان) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری به مناسبت روز ارتش و جشنواره فرهنگی ورزشی ۲۹ فرودین ماه بیان کرد: المپیک سیزم (شورای عالی ارتش‌های جهان) در ۲۹ رشته ورزشی به میزبانی کشور چین در دهه اول مهر ماه برگزار می‌شود. ۱۴ رشته ورزشی از ارتش به این مسابقات اعزام خواهد شد. تا پیش از ماه مبارک رمضان در ۱۴ رشته ورزشی انتخابی تیم منتخب ارتش برگزار خواهد شد تا بهترین نفرات به این مسابقات اعزام شوند.

او افزود: تلاش می‌کنیم نفرات حاضر در تیم ملی ۱۰۰ درصد از کارنکنان پایور (کارکنان رسمی) باشد و اگر این اتفاق رخ نداد حداقل ۲۰ درصد از کاکنان پایور، ۴۰ درصد از کارکنان نظام وظیفه و ۴۰ درصد از نیرو‌های ارتش در تیم منتخب حضور خواهند داشت.

او درباره هزینه‌های مالی المپیک سیز عنوان کرد: برآورد مالی برای مسابقات المپیک سیز صورت گرفته است، ولی همچنان پولی به ما داده نشده است. با تمام رعایت اصول اقتصاد مقاومتی به طور متوسط برای هر تیم ۴۰۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی شده است.

او درباره تیم‌های فوتبالی ارتش اظهار کرد: باید به رشته ورزشی فوتبال به خاطر پر طرفدار بودن در بین مردم توجه شود.۳۰ درصد تیم ملوان متعلق به نیروی دریایی ارتش است و تدارکات این تیم توسط ارتش فراهم می‌شود. حضور فوتبال در لیگ برتر سخت است چرا که شرایط نگهداری تیم پر هزینه است. امیدواریم که روزی برسد که ارتش در لیگ برتر فوتبال تیم داشته باشید.

فولادی در ادامه عنوان کرد: در سال ۹۷ تیم‌های ارتش نتایج خوبی کسب کرد و ۹۰ درصد برنامه‌های تدوین شده با وجود مشکلات مالی تحقق یافت. همچنین رشته‌های مختلفی از جمله قایقرانی، کبدی، قایقرانی و دوچرخه سواری در مسابقات خارجی شرکت کرده اند. تیم دوچرخه سواری ارتش برای اولین بار توانست قهرمان ارتش‌های جهان شود. همچنین در مسابقات کشتی ارتش‌های جهان تیم منتخب ما عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

او افزود:ارتش بر روی رشته‌ی چوگان سرمایه گذاری زیادی کرده است و تیم ما در جایگاه خوبی در لیگ چوگان کشور قرار دارد. بهترین زمین چوگان در تهران متعلق به ارتش است. متاسقانه در شهرستان‌ها یه خاطر کمبود اسب این رشته پی گیری نمی‌شود. این رشته به خاطر نگهداری اسب بسیار پر هزینه است.

همچنین فولادی درباره همایش ورزشی ۲۹ فرودین ماه بیان کرد: ۲۹ فرودین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی نام گزاری شده است و هر ساله با آغاز این روز فعالیت‌های ورزشی ارتش شروع می‌شود. فردا ۱۰۰۰ ورزشکار مسیر مقبره صیاد شیرازی تا مقربه امام خمینی (ره) به صورت دو طی خواهند کرد و تعدادی از قهرمانان دوچرخه سوار نیز این مسیر را رکاب خواهند زد. پنج شنبه نیز همایش کوهنوردی در تپه نورالشهدا برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری معینی رئیس هیئت تیراندازی درباره کمک در مهمات تیم ملی تیراندازی بیان کرد: تیراندازی رزمی با مسابقات ورزشی متفاوت است. ارتش سلاح را دارد، اما دقت اسلحه‌های مسابقات ورزشی را ندارد. نمی‌دانم چرا ارتش را وارد این مباحث می‌کنند. مهمات جنگی است و کاربرد ورزشی ندارد.

همچنین در این نشست خبری محمد امین پناهی ورزشکار نیرو‌های مخصوص ارتش حضور داشت. او توانست در برنامه‌ی تلویزیونی عصر جدید رکورد جهانی شنا سوئدی بر روی انگشست شست دست را بشکند.

انتهای پیام/

اظهارات فولادی در نشست خبری به مناسبت روز ارتش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار