بیش از ۵۲ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه هستند

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، رضا عبداللهی، مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل امروز در نشست با فرماندار نیر افزود:

در استان اردبیل ۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفته اند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مستمری بگیر هستند.

وی گفت: روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه استان اردبیل ۱۸ درصد بیشتر از میانگین آن در سطح کشور است.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل بیان کرد: در شهرستان نیر هم ۲ هزار و ۷۵۹ نفر تحت پوشش این بیمه هستند که از این تعداد ۱۳۸ نفر مستمری بگیر می‌باشند.

عبداللهی با اشاره به اینکه شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند، گفت:: شهروندان در شهر نیر و کوراییم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی استفاده کنند.

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان نیر با تاکید بر استفاده شهروندان نیر و کورائیم از مزایای این بیمه گفت: بیمه اجتماعی نقش مهمی در توسعه زندگی روستاییان دارد و کارگزاران باید آن را با جدیت دنبال کرده و با اطلاع رسانی دقیق، شفاف و اعتماد‌سازی، روستائیان را برای ثبت نام در این صندوق تشویق کنند.

انتهای پیام/ع

روستاییان تحت پوشش بیمه در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

 

برچسب ها: بیمه ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.