انجام چهار هزار و ۵۷۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

ایام نوروز دو هزار و ۴۶۰ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در سطح استان فعال بوده و چهار هزار و ۵۷۲ بازدید از این مراکز انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه در ایام طرح نظارت نوروزی ۸ هزار و ۳۷۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است گفت: طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ فروردین اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۶ کارت بهداشت نیز در این ایام صادر شده است افزود: در مجموع سه هزار و ۹۲۷ نفر روز در این ایام به مردم و بیماران خدمات ارائه داده‌اند.

مهدی‌زاده  بیان کرد: در این ایام دو هزار و ۴۶۰ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در سطح استان فعال بوده و چهار هزار و ۵۷۲ بازدید از این مراکز انجام شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دو هزار و ۲۱۰ اماکن عمومی حساس نیز در این ایام فعال بوده و سه هزار و ۱۴۴ مورد بازرسی نیز از این اماکن انجام شد و ۴۹ مرکز جامع سلامت متناسب با جمعیت و نیاز مردم در این ایام فعال بوده است.

وی افزود: ۲۵ هزار ویزیت پزشک و ده هزار و ۷۳۷ مورد تزریقات در این ایام انجام شده است گفت: ۵۳ نفر اعزام بیمار، ۵۱۶ خدمات پانسمان و بخیه و یک هزار و ۵۶۸ خدمات دندانپزشکی نیز در این ایام صورت گرفته است.

ناصری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری گفت:  در طرح سلامت نوروزی ۸۸ مورد گشت مشترک و بازرسی از شبکه‌های بهداشت و درمان و داروخانه‌های خصوصی و دولتی در سطح استان انجام شده است.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده در حال حاضر تعداد اقلام کمبود دارو به کمتر از ۲۵ قلم دارو رسیده است افزود: در این ایام همچنین به ۲۰ مورد از بیماران خاص و نیازمند با مبلغ ۳۴ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال مساعدت شده است.

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست بیان کرد: در ایام نورز از تمامی بیمارستان‌های استان بازدید شده و در مجموع ۵۰ هزار و ۷۴۴ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

وی گفت: مجموع مراجعین ۴۳ هزار و ۲۷۰ نفر درمان سرپایی و هفت هزار و ۴۷۴ نفر بستری شده‌اند و علیرغم اینکه تنها ۶۵ تخت آی سی یو در سطح استان فعال است، اما در این ایام ۴۶۲ نفر در آی سی یو و مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

جلال احمدی افزود: دو هزار و ۴۲۴ نفر مراجعه کننده در حوزه تروما بوده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۷۰ نفر مربوط به تصادفات بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: کارگروه سلامت، بهداشت و محیط زیست در استان فعال شده است و در این ایام ۶۳۷ عمل جراحی اورژانس و ۸۸۹ عمل جراحی غیر اورژانسی انجام شده است.

انتهای پیام/ک

کمبود دارو در خراسان جنوبی به کمتر از ۲۵ قلم رسید

برچسب ها: علوم پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.