دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

قصد داریم در این خبر به حقایقی جالب و عجیب درباره ی دنیا اشاره کنیم که بعید است چیزی درباره ی آن ها شنیده باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گرچه علم توانسته برای بسیاری از پدیده‌ها و مسائلی که قرن‌ها برای بشر مبهم بودند توضیحی درخور پیدا کند، اما اگر فکر می‌کنید که دیگر نکته‌ی جدیدی باقی نمانده که شما را حیرت زده کند، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. مثلاً آیا می‌دانستید که می‌توانید بفهمید که کسی چقدر عمر می‌کند یا از روی رنگ موی دیگران می‌توانید میزان حساسیت شان به درد را متوجه شوید؟ در ادامه به حقایقی جالب و عجیب درباره‌ی دنیا می‌پردازیم که بعید است چیزی درباره‌ی آن‌ها شنیده باشید.

۱- افراد کوتاه قد پرخاشگرترند

البته این بدان معنی نیست که همه‌ی افراد کوتاه قد خشن و عصبانی هستند. اما تحقیقات نشان داده است این افراد بیشتر مستعد پرخاشگری غیر مستقیم (نوعی پرخاشگری پنهان که فرد با توسل به آن سعی در ایجاد اختلال در روابط بین افراد دارد) هستند، به ویژه زمانی که پای رقابت بر سر دارایی بین افراد کوتاه قد و بلند قد در میان باشد. در چنین موقعیت هایی، افراد کوتاه قد می‌توانند رفتار پرخاشگرانه تری بروز دهند.

۲- کسانی که جوان‌تر از سن واقعی شان به نظر می‌رسند، بیشتر عمر می‌کنند

کسانی که چهره‌ی جوانی دارند در مقایسه با کسانی که بیشتر از سن واقعی شان به نظر می‌رسند، احتمال طولانی شدن عمر آن‌ها بیشتر است. دانشمندان دانمارکی در تحقیقات خود به این موضوع پی برده اند و می‌گویند کسانی که زندگی سخت تری دارند، زودتر از دنیا می‌روند. به علاوه، این سختی‌ها روی صورت آن‌ها تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را مسن‌تر نشان می‌دهد.

۳- بعضی افراد فقط به چهار ساعت خواب احتیاج دارند

یک انسان نرمال، روزانه باید هفت تا هشت ساعت بخوابد. اما این قاعده استثنائاتی هم دارد. جهش ژنتیکی در ژن hDEC۲ که کار آن تنظیم مدت زمان خواب و بیداری است، باعث کاهش زمان مورد نیاز برای خواب به چهار ساعت در شبانه روز می‌شود.

۴- آب جوشیده، بعد از منجمد شدن شکل دیگری پیدا می‌کند

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

آب شیر بعد از یخ زدن ظاهری کدر پیدا می‌کند، اما آب جوشیده بعد از یخ زدن شفاف است. علت این مسأله آن است که در جریان فرآیند جوشیدن، هوا و دیگر ناخالصی‌های آب از آن حذف می‌شود، در نتیجه، وقتی آب یخ می‌زند، رنگ شفاف تری پیدا می‌کند.

۵- جنین می‌تواند سلامت مادر خود را حفظ کند

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

فقط مادر نیست که از سلامت فرزند درون شکم خود محافظت می‌کند، بلکه جنین هم می‌تواند در این کار به مادر خود کمک کند. جنین درون رحم می‌تواند سلول‌های بنیادی خود را به منظور ترمیم به اندام‌های آسیب دیده‌ی بدن مادر خود بفرستد. به انتقال سلول‌های بنیادی و پیوستن آن‌ها به اندام‌های مادر، «میکروکایمریسم جنینی» گفته می‌شود.

۶- تستر‌های آرایشی برای سلامت ما خطرناک هستند

اگر از آن دست خانم‌هایی هستند که لوازم آرایشی‌ای که برای تست درنظر گرفته شده اند را مستقیم روی پوست تان امتحان می‌کنید، باید بدانید که با این کار سلامت خود را به خطر می‌اندازید. تحقیقات نشان داده است تستر‌های آرایشی مملوء از تخم قارچ و باکتری استافیلوکوکوس هستند.

۷- زنبور‌ها می‌توانند چهره‌ی افراد را شناسایی کنند

زنبور‌ها می‌توانند انسان‌ها را به خوبی ببینند. تحقیقات نشان داده است آن‌ها می‌توانند تشخیص چهره‌ی انسان‌ها را یاد بگیرند. گروهی از جانورشناسان پی برده اند که این حشرات مانند انسان ها، چهره‌ی افراد را به صورت کلی تشخیص می‌دهند، نه اینکه اجزاء آن را به صورت جداگانه تشخیص دهند.

۸- تمایل مادران به بوسیدن نوزاد خود بر اساس غریزه است

همه‌ی مادران میلی مقاومت ناپذیر به بوسیدن و در آغوش کشیدن نوزاد خود دارند. اما این مسأله از سر علاقه نیست. وقتی مادری نوزاد خود را می‌بوسد، با عوامل بیماری زای روی پوست نوزادش آشنایی پیدا می‌کند. این عوامل بیماری زا توسط سیستم ایمنی بدن مادر شناسایی می‌شوند و به لنفوسیت-بی‌های او سیگنال می‌فرستند. این مسأله منجر به تولید آنتی بادی در شیر مادر می‌شود. این آنتی بادی‌ها می‌توانند عوامل بیماری زا را خنثی و از نوزاد در برابر بیماری‌های مختلف محافظت کنند.

۹- موبایل حلال هم وجود دارد

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

رقابت شدید در بازار وسایل الترونیک، تولید کنندگان را نسبت به نیاز‌های مردم بسیار حساس کرده که این مسأله شامل افراد مذهبی هم می‌شود. به همین دلیل بعضی از تولیدکنندگان، تلفن‌های همراهی تولید کرده اند که هیچ امکانات اضافه‌ای ندارد. شما با این گوشی‌ها نمی‌توانید پیغام دهید، در اینترنت گشت بزنید یا عکس/ ویدئو با آن‌ها بسازید. تنها قابلیت آن‌ها تماس گرفتن است.

۱۰- زن‌ها و مرد‌ها مثل هم گوش نمی‌دهند

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

بین زنان و مردان در نحوه‌ی تفکر، تصمیم گیری و نگاه به مسائل، تفاوت‌های اساسی‌ای وجود دارد. اما جالب آنکه دانشمندان آمریکایی پی برده اند نحوه‌ی گوش دادن زن‌ها و مرد‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. مردان صدا‌ها را با یک سمت لوب گیجگاهی مغز می‌شنوند، درحالی که زنان برای این کار از هر دو سمت آن استفاده می‌کنند.

۱۱- با بالا رفتن سن، توانایی تشخیص کم آب شدن بدن مان را از دست می‌دهیم

هر چه سن مان بالاتر برود، کمتر متوجه کم آب شدن بدن خود خواهیم شد. با افزایش سن، تمامی دستگاه‌های بدن دیگر به خوبی دوران جوانی مان کار نمی‌کنند. به همین دلیل است که افراد مسن‌تر کمتر میل به آب خوردن پیدا می‌کنند. با این حال، نوشیدن آب همیشه و در هر سن و سالی برای بدن و سلامتی آن ضروری است. کمبود آب می‌تواند منجر به بروز اختلال در عروقی نباتی و فشار خون بالا شود. به همین دلیل است که در سنین بالاتر باید به میزان آب دریافتی بدن توجه زیادی داشت.

۱۲- در گذشته در فروشگاه‌های کفش، از اشعه‌ی ایکس برای انتخاب کفش مناسب استفاده می‌شد

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

در اوایل قرن بیستم بود که سر و کله‌ی دستگاه‌های فلورسکوپ پیدا شد که مخصوص تشخیص کفش مناسب بودند. این دستگاه از پا‌ها عکس‌های ایکس ری تهیه می‌کرد و خریداران کفش‌های خود را با توجه به این تصاویر انتخاب می‌کردند. با این حال، به دلیل آنکه در این روش افراد در معرض اشعه قرار می‌گرفتند و صدمات زیادی به سلامت آن‌ها وارد می‌شد، همه‌ی این دستگاه‌ها جمع آوری و تخریب شدند.

۱۳- در دهه‌ی ۱۹۸۰ دانشمندان برای مرغ‌ها لنز چشمی ساختند

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

در دهه‌ی ۸۰ میلادی یک کمپانی آمریکایی به نام AnimaLens به کشاورزان لنز‌های چشمی قرمز رنگی برای مرغ‌ها ارائه کرد که از پرخاشگری آن‌ها کم و تخم گذاری آن‌ها را بیشتر می‌کرد. علت کاهش پرخاشگری مرغ‌ها این بود که مرغ‌ها از پشت این لنز‌های قرمز نمی‌توانستند به خوبی ببینند و بنابراین به یکدیگر حمله نمی‌کردند. با این حال، این اختراع محبوبیتی پیدا نکرد، چون دید مرغ‌ها به دلیل وجود لنز به میزان چشمگیری افت می‌کرد.

۱۴- زنان مو قرمز برای بیهوش/ بی حس شدن به دوز بیشتری دارو نیاز دارند

تحقیقات نشان می‌دهد زنان مو قرمز در مقایسه با افرادی که رنگ موی دیگری دارند، به داروی بیهوشی / بی حسی بیشتری نیاز دارند. طبق این تئوری، جهش پروتئینی‌ای که عامل قرمزی مو‌ها و روشنی پوست در این افراد است، آن‌ها را نسبت به درد حساس‌تر می‌کند.

۱۵- بعضی بانک‌ها در ایتالیا با گرو گرفتن پنیر، وام می‌دهند

دانستنی‌هایی عجیب و باورنکردنی درباره دنیا/از رازی درباره افراد کوتاه‌قد تا استفاده از اشعه ایکس برای انتخاب کفش!

بانک‌ها معمولا با گرو گرفتن خانه یا ماشین، وام می‌دهند. با این حال، از دهه‌ی ۵۰ قرن بیستم، بعضی بانک‌ها در ایتالیا با گرو گرفتن پنیر‌های پارمسان، به تولیدکنندگان پنیر وام می‌دهند. معمولاً دو تا سه سال زمان می‌برد تا این پنیر‌ها کاملاً جا بیفتند، بنابراین بانک‌ها پنیر‌ها را در این مدت در انبار مخصوص نگهداری می‌کنند و اگر وام تا زمان مقرر بازگردانده نشود، بانک‌ها این پنیر‌ها را می‌فروشند.

۱۶- ترتیب تولد روی وزن ما تأثیر می‌گذارد

ترتیب تولد روی وزن ما و ریسک چاق شدن ما تأثیر دارد. برای مثال، بچه‌های اول خانواده بیشتر از بچه‌های بعدی، مستعد اضافه وزن هستند. با این حال، دانشمندان هنوز به طور کامل به علت این مسأله پی نبرده اند، اما طبق گمانه زنی آن ها، این مسأله به تفاوتی مربوط می‌شود که در تأمین خون جفت جنین وجود دارد.

۱۷- ضرر پاکت‌ها و ساک‌های کاغذی کمتر از کیسه‌های پلاستیکی نیست

برای تولید پاکت‌ها و ساک‌های کاغذی درخت‌های زیادی قطع می‌شود. فرآیند تولید آن‌ها خود صدمات زیادی به اتمسفر کره‌ی زمین می‌زند، چون در نتیجه‌ی این فرآیند، گاز‌هایی منتشر می‌شود که برای همه‌ی موجودات زنده مضر هستند. بنابراین، قبل از تصمیم به استفاده از این پاکت‌ها و ساک‌ها باید فواید و مضرات آن‌ها را سبک سنگین کنید.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

۱۷ حقیقت باورنکردنی درباره دنیا که بعید است چیزی از آن ها بدانید

برچسب ها: حقایق عجیب ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۹:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام عالی بود
آخرین اخبار