هشدار برنامه جهانی غذا درباره گرسنگی ۷۰۰ هزار نفر در موزامبیک

برنامه جهانی غذا درباره فاجعه گرسنگی و مرگ و میر ۷۰۰ هزار نفر ناشی از سوء تغذیه در موزامبیک پس از طوفان و وبا در این کشور آفریقایی، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، برنامه جهانی غذا درباره فاجعه گرسنگی و مرگ و میر ناشی از سوء تغذیه در موزامبیک هشدار داد.

اولین فاجعه‌ای که گربیانگیر موزامبیک بود، طوفان بود. بعد از آن وبا گریبان این کشور را گرفت و اکنون گرسنگی سومین بلایی است که بر سر این کشور فرود آمده است.

با وجود فروکش کردن آب در بسیاری از مناطق و امکان دسترسی، سازمان جهانی غذا می‌گوید همچنان در تلاش برای دسترسی به هفتصد هزار نفر از شهروندان این کشور است که در سیل اخیر آسیب دیده اند و نیاز به کمک رسانی دارند.

طوفان آیدای که از اقیانوس هند شروع به حرکت کرد، زمانی به موزامبیک رسید که بسیاری از کشاورزان در این کشور می‌خواستند محصولات خود را برداشت کنند. بیسش از هفتصد و پانزده هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در موزامبیک گرفتار سیل شد و بخشی عمده از محصولات این زمین‌ها در سیل از میان برفت.

تا زمانی که گروه‌های امداد رسان همچنان به توزیع مواد غذایی ضروری مانند آرد و سوخت مورد نیاز مردم برای زندگی ادامه دهند، شاید حرفی از قحطی و گرسنگی در میان نباشد و از سوی دیگر، برداشت دوم محصولاتی مانند دانه‌های لوبیا در حال نزدیک شدن است که فقط ده درصد از میزان برداشت محصولات در موزامبیک را شامل می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از زمین‌های کشاورزی، خانه‌های کشاورزان و آلات و ابزار کشاورزی در سیل از میان رفته اند و بسیاری مجبور هستند زندگی خود را بار دیگر از صفر شروع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار