انجام بیش از ۲۰۰۰ماموریت اورژانس کردستان در ایام نوروز

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طرح امداد نوروزی اوژانس ۱۱۵ کردستان ۲ هزار و ۴۲۰ ماموریت انجام شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مصطفی فرامرزی گفت: در طرح سلامت نوروزی که از بیست و پنجم اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین ادامه یافت ۱۸۶ مأموریت تصادف شهری، مأموریت ۲۶۴ تصادفی جاده‌ای و هفت مأموریت پایگاه هوایی انجام شد.

فرامرزی با اشاره به ایستگاه‌های سلامت فوریت‌های پزشکی در همه ورودی شهرهای استان، ادامه داد: ۷۹۱ مأموریت در ۹ پایگاه سلامت فوریت‌های پزشکی مستقر در ورودی شهرستان‌های کردستان انجام شد.

وی یادآور شد: یک هزار و ۵۱۷ مورد از کل مأموریت‌های طرح نوروزی در استان کردستان به بیمارستان اعزام شدند و سه زایمان داخل آمبولانس انجام شد.

وی با اشاره به سایر عملیات فوریت‌های پزشکی کردستان، افزود: ۱۴۷۸ مأموریت غیر ترافیکی شهری، ۵۰۲ مأموریت غیر ترافیکی جاده‌ای، ۱۳ عملیات احیا قلبی، ۲۰ عملیات سکته قلبی و ۱۶ مورد سکته قلبی در طرح امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ کردستان انجام شد.

رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعزام نیروهای ۱۱۵ کردستان به مناطق سیل زده، گفت: به منظور کمک به آسیب دیدگان سیل استان خوزستان، روز گذشته بیمارستان صحرایی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام این دانشگاه به همراه تجهیزات آن به منطقه ارسال شد.

فرامرزی افزود: این بیمارستان ۵۰ تختخوابی متشکل از آزمایشگاه، اتاق عمل، دو تخت آی سی یو و پنج بخش با تجهیزات کامل است که ۱۸ نفر برای برپایی و تحویل آن به اورژانس خوزستان اعزام شدند و این بیمارستان تا زمانی که نیاز باشد در این استان دایر خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کمک به مناطق سیل زده، عنوان کرد: روز گذشته ۳۰ نفر از نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ۵ دستگاه آمبولانس پیشرفته به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اعزام و مستقر شده‌اند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نیروهای مستقر در مناطق سیل زده به صورت شبانه روزی در خدمت مردم این منطقه خواهند بود و خدمات بهداشتی و درمانی را به آنها ارائه می‌کند.

انتهای پیام/م

اعزام نیروهای ۱۱۵ کردستان به مناطق سیل زده

 

 

 

برچسب ها: امدادونجات ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.