در چهارمحال و بختیاری؛

سیل شش هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب در این استان، شش هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بارش‌های شدید و سیلاب در این استان، حدود شش هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان وارد کرد.

وی افزود: از این میزان خسارت، دو هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی، دو هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت و یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال مربوط به مسکن شهری و روستایی است.

عباسی با اشاره به مدیریت سه موج بارندگی سیل آسا از ابتدای سال جاری گفت: استقرار سلسله مراتب اداری در محل خدمت، لغو تمامی مرخصی‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی و حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در مناطق جزو مهمترین تدابیر برای مقابله با خسارت‌های احتمالی ناشی از این بارش‌ها بود.

وی، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات بخش خصوصی و دولتی، جلوگیری از تردد عشایر، استقرار دو فروند بالگرد، تأمین سوخت مورد نیاز مردم مناطق در معرض خطر به میزان ۲۰ روز و تجهیز انبار‌های جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات برای مقابله با حوادث احتمالی بیان کرد.

عباسی با اشاره به محرومیت‌ها و مشکلات موجود در بعضی از مناطق استان، بویژه دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، تاکید کرد: خدمات رسانی به این مناطق باید تسریع می‌شود.

وی همچنین اقدام رئیس جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم و تأکید کرد: این حرکت استکبار جهانی به معنای عجز و ناتوانی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیئت دولت و به منظور بررسی خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‎های بهاری اخیر، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ

سفر وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار