شتاب در ساخت مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی

ساخت مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی با توجه به بهره برداری از فازهای جدید این میدان، سرعت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون وزیر نفت به همراه مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تاسیسات و مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی بازدید کردند.

علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و هیات همراه همراه با محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با حضور در منطقه عسلویه از تاسیسات و مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی دیدن کردند.

پس از این بازدید، با تشکیل یک جلسه و ارائه توضیحات مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و سرپرست این طرح، میزان پیشرفت پروژه در بخش‌های مختلف و آمادگی مخازن برای دریافت و ذخیره میعانات گازی تولید شده از میدان مشترک پارس جنوبی تشریح شد.

در این جلسه که مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز حضور داشتند، نحوه انتقال پایدار میعانات گازی ذخیره شده در مخازن این طرح به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بررسی شد.

با توجه به بهره‌برداری از فاز‌های جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز و فراورده‌های جانبی آن، ساخت مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی که از محصولات ارزشمند میدان گازی پارس جنوبی به شمار می‌آید شتاب بیشتری به خود گرفت تا علاوه بر ذخیره مازاد تولیدات میعانات گازی این میدان، خوراک روزانه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که نقش موثری در تولید سوخت بنزین مصرفی کشور دارد، تأمین کند.

تاسیسات ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی، هشت مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی هر یک به میزان٥٠٠ هزار بشکه میعانات گازی دارد که بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، چهار مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی در مجموع دو میلیون بشکه میعانات گازی، ابتدای زمستان پارسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ک

بازدید معاون وزیر نفت از ساخت مخازن ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.