بستن کمربند ایمنی مساوی است با تضمین حیات دوباره

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:بستن کمربند ایمنی مهم‌ترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از مرگ و میر وحوادث ناشی از تصادف رانندگی است

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام گفت:بستن کمربند ایمنی مساوی است با تضمین حیات دوباره تحقیقات و آمار نشان می‌دهد که موثرترین وسایل کاهش مرگ و میر و جراحات جدی در تصادفات نبستن کمربند ایمنی است.

همتی زاده افزود: بستن کمربند ایمنی در تردد‌های برون شهری که میانگین سرعت خودرو‌ها زیادتر است امری ضروری است و دیگر یک توصیه انضباطی و فرهنگی نیست بلکه، چون پای جان انسان‌ها در میان است یک تضمین کننده جانی و حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر مدت زمان بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه فقط ۱۰ ثانیه زمان می‌برد است گفت: به خاطر این ۱۰ ثانیه زندگیتان را به مخاطره نیاندازید.

سرهنگ همتی زاده  اظهار کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که مهمترین علت نبستن کمربند ایمنی، آگاهی نداشتن رانندگان و عموم مردم از خطرات مربوط به آن است.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با وجود خطرات ناشی از نبستن کمربند ایمنی، هنوز بستن این ابزار ایمنی با وجود تذکرات و اعمال جریمه، آنچنان که باید به یک عادت تبدیل نشده و گاه صرفاً به دلیل ترس اعمال قانون از سوی پلیس است.

وی در پایان ادامه داد: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کار آمدی آن در کاهش تصادفات و تلفات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده، زیرا بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفط جان راننده و سرنشینان خودرو است.

 

انتهای پیام/با

توصیه های پلیس راه استان ایلام به رانندگان جهت بستن کمربند ایمنی خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.