مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

توکلی گفت: تا امروز تعداد ۵ هزار و ۴۱۱ نفر در رشته‌های بدون کنکور ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ در حال انجام است.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ۹۷ منتشر شد و کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید بر اساس این دفترچه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است تا امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۸ تعداد ۵ هزار و ۴۱۱ نفر در این روش ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است و تا روز ۶ شهریور ماه ۹۸ ادامه دارد.

توکلی یادآور شد: ثبت نام صرفاً از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد و هر داوطلب می‌تواند ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کند، اما در نهایت تنها در یک کدرشته پذیرفته شده و امکان ادامه تحصیل دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه اصلاحات کدرشته‌ها از سوی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان متقاضی می‌توانند در صورت تمایل کد رشته محل‌های انتخابی خود را ویرایش کنند. ضمن اینکه فهرست کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام/

آخرین آمار ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور پذیرش مهرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.