معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

ابلاغ دستورالعمل برای پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان سیل

محمدعلی طهماسبی گفت: دستورالعمل‌های لازم برای حذف و کاهش بوروکراسی‌های اداری در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه مدیریت بحران مازندران گفت: دستورالعمل‌های لازم برای حذف و کاهش بوروکراسی‌های اداری در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ابلاغ شده است، زیرا آسیب وارده به درختان جدی بوده و اثرات آن در ماه‌های آینده نمایانگر خواهد بود.

وی افزود: با حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، خسارت‌های کشاورزان و باغداران جبران خواهد شد.

طهماسبی گفت: ایران از استان‌های سیل خیز است و باید آمادگی لازم برای این بحران‌ها وجود داشته باشد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آسیب سیل به بخش کشاورزی مازندران افزود: مازندران نیاز به ردیف اعتباری خاص برای مقابله با بحران‌های طبیعی دارد، چون این استان هر ساله با بحران‌های گوناگون مواجه است.

خسارت ۵۸۷ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی مازندران

عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه گفت: کشاورزی استان در دو مرحله از سیل خسارت دید که مجموعاً ۵۸۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد و شیلات، دام و طیور، زراعت، باغ و آب و خاک از مهمترین بخش‌های خسارت دیده از سیل بود.

وی افزود:۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به استان تخصیص داده شد که در اختیار خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان قرار می‌گیرد.

ضرورت پرداخت غرامت خسارت سیل به صورت یکسان

علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس نیز در این جلسه گفت: دولت باید نسبت به پرداخت غرامت خسارت سیل به صورت یکسان در تمام استان‌های خسارت دیده اقدام کند و اگر خسارت‌های وارد شده به کشاورزی استان جبران نشود، امنیت غذایی جامعه با خطر مواجه خواهد شد.

وی افزود: از دولت می‌خواهم نسبت به کاهش بروکراسی اداری در پرداخت غرامت‌ها اقدام و هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات و امهال بدهی اقدام کند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار