مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان:

پایش زیست محیطی مناطق سیل زده لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از پایش زیست محیطی مناطق سیل زده در استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، از پایش زیست محیطی مناطق سیل زده استان توسط کارشناسان این اداره کل خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره با رصد دقیق مناطق سیل زده نسبت به بررسی وضعیت زیست محیطی این مناطق اقدام می‌کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به آسیب دیدن بسیاری از زیر ساخت‌های شهری و روستایی در مناطق سیل زده گفت: این امر باعث می‌شود مشکلات زیست محیطی در حوزه‌های مختلف خصوصا محیط زیست انسانی و شهری به وجود بیاید که این اداره کل با رایزنی‌ها و بررسی راهکار‌ها در صدد کاهش این مشکلات می‌باشد.

وی مهمترین مشکلات زیست محیطی در این مناطق را عدم مدیریت پسماند و انتقال زباله‌ها و فراوانی ظروف یکبار مصرف و پسماند‌های غذایی داخل و اطراف شهر‌ها و نیز وجود گل و لای ناشی از سیلاب عنوان نمود و بیان داشت: جهت حفظ سلامت شهروندان باید این موارد در اسرع وقت ساماندهی گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با بازدید معاونت نظارت و پایش این اداره کل و کارشناسان این حوزه از تصفیه خانه شهر پلدختر خوشبختانه به سیستم تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان خساراتی جدی وارد نشده، اما خسارات زیادی به شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر وارد آمده که ضروری است نسبت به مرمت آن اقدام گردد.

فتحی گفت: از آنجایی که پس از بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله، شیوع شیوع بیماری‌های میکروبی شایسته است، نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/ر

پایش زیست محیطی مناطق سیل زده لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار