سرلشکر فیروزآبادی:

صیاد «ارتش» را به یک نیروی انقلابی تبدیل کرد

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید صیاد شیرازی نقش فعالی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

صیاد «ارتش» را به یک نیروی انقلابی تبدیل کردبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر «سیدحسن آقایی فیروزآبادی» در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید «صیاد شیرازی» با تاکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی نقش فعالی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: ایشان بعد از پیروزی انقلاب ارتش را به همراه فرماندهان و همرزمانش بازسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در جریان انقلاب به نیرو‌های اصفهان پیوست، افزود: صیاد شیرازی در انقلاب نقش فعالی داشت.

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایشان پس از انقلاب اسلامی و در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر مورد بی‌مهری و شماتت وی قرار گرفت؛ اما صیاد از او تبعیت نکرد و به همین دلیل بنی‌صدر او را از سمت خود عزل و از ارتش اخراج کرد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: شهید صیاد شیرازی پس از این واقعه در خصوص شخصیت بنی‌صدر برای مردم روشنگری کرد و پس از فرار وی شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فرار مستشارانش فکر می‌کرد که ارتش ایران دیگر کارایی ندارد، گفت: شهید صیاد شیرازی به همراه فرماندهان و همرزمانش ارتش را بازسازی کرد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی با بکارگیری نیرو‌های مؤمن، ارتش را به یک نهاد انقلابی تبدیل کرد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی بین سپاه و ارتش وحدت به وجود آورد، گفت: شهید صیاد شعار «ارتش و سپاهی یک ارتش الهی» را تحقق بخشید، تا عملیات‌هایی همچون فتح المبین، بیت المقدس و طریق القدس با همکاری سپاه و ارتش در دفاع مقدس طراحی و انجام شد و به پیروزی‌های چشمگیری در این عملیات‌ها دست یافتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار