بازدید وزیر بهداشت از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا در شیراز بازدید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: این مجموعه بزرگترین مرکز بین المللی خیریه آموزشی پژوهشی درمانی ابوعلی سینا در جنوب کشور است که در شهر جدید صدرا واقع در ۲۰ کیلومتری غرب شهر شیراز قرار دارد.

برای این مرکز در فاز نخست، افتتاح و بهره برداری از مرکز همودیالیز ۸۰ تختخوابی با زیربنای پنج هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش روزانه ۲۴۰ بیمار دیالیزی از سراسر استان و استان‌های همجوار پیش بینی شده بود که به همت رضا ابراهیمی؛ نیکوکار عرصه سلامت و کمک سایر نیک اندیشان و هیات امنا مرکز در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید.

فاز دوم این مجموعه، افتتاح و بهره برداری از ساختمان بیمارستان با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع و ظرفیت ۷۰۰ تخت، با تامین صد‌ها میلیارد تومان کمک نیکوکاران بود که فروردین ۱۳۹۶ با حضور روحانی رئیس جمهور و هاشمی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح شد.

فاز سوم مرکز خیریه آموزشی، پزوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا نیز احداث ساختمان‌های الحاقی نظیر مرکز آموزش عالی علوم پزشکی بوعلی سینا، دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی، مسجد، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی با زیربنای ۸۰ هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و همچنین فاز چهارم، عملیات ساخت بیمارستان هزار تختخوابی و فوق تخصصی سرطان جنوب با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع با وقف جمعی نیکوکاران است.

هم اکنون مجموع تعداد مراکز پیوند کشور‌های اروپایی و آمریکایی در یک سال، حدود ۵۰۰ پیوند کبد است؛ در حالی که در شیراز با داشتن یک مرکز و یک تیم پیوند، سالانه بیش از ۵۰۰ عمل پیوند کبد انجام می‌شود.

تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر انجام پیوند کبد، پیوند پانکراس، پیوند روده، کلیه و لوزالمعده را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده که موفقیت‌های حاصل از آن، امروز بخش پیوند شیراز را به مرکزی شناخته شده در سطح مجامع بین المللی تبدیل کرده است.

بیش از ۹۹ درصد از پیوند‌ها در استان فارس از جسد به زنده و کمتر از یک درصد مربوط به پیوند از وابستگان درجه یک بیمار انجام شده که این موضوع برای متولیان تیم پیوند افتخار بزرگی به شمار می‌رود؛ همچنین بر اساس آمارها، هم اکنون در دنیا حدود ۱۰ درصد از پیوند‌ها در مراحل اولیه پس زده می‌شود، اما در شیراز این آمار، کمتر از ۱۰ درصد گزارش شده است.

در حال حاضر بخش‌های پیوند، پس از پیوند، مراقبت ویژه بزرگسال و اطفال، بخش ICU جراحی، جراحی عمومی، بازتوانی روده، درمانگاه، اتاق عمل و اورژانس، به عنوان بخش‌های درمانی و خدمات تصویربرداری با به روزترین تجهیزات ام آر آی سه تسلا و سیتی اسکن، آزمایشگاه، پاتولوژی، بانک خون و داروخانه، به عنوان بخش‌های تشخیصی و پاراکلینیکی در این بیمارستان فعال است.
انتهای پیام/م

سفر وزیر بهداشت به شیراز

برچسب ها: وزیر بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.