یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان دیدن کردند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۹ درصدی ورود مسافران به این استان گفت: در مدت سه هفته از ایام نوروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مسافران و گردشگران از جاذبه‌های سراسر استان دیدن کردند.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان دیدن کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی در سمینار فرمانداران استان در دره گل تفتان خاش بیان کرد: در تعطیلات نوروزی افزون بر ۹ میلیون بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان صورت گرفت و افزون بر یک هزار واحد بوم گردی در مناطق روستایی استان نیز به مهمانان نوروزی خدمات ارائه دادند.

استاندار با اشاره به اینکه بارش‌های تند و سیلابی با وجود برکات همراه خود، خسارت‌هایی را نیز در استان‌های کشور به دنبال داشته است افزود: آمادگی داشتن برای مقابله با مشکلات سیلاب و تلاش برای شناسائی کانون‌های پر خطر و پیشگیری از ساخت و ساز در مسیر‌های سیلابی باید مورد توجه فرمانداران باشد.

وی اضافه کرد: در روز‌های آتی بارش‌هایی در نقاط مختلف بلوچستان رخ می‌دهد که شاید سیلاب هم به همراه داشته باشد و در حوزه سیستان نیز از روز‌های آتی تا یک ماه یا ۴۵ روز دیگر سیلاب دستگاه‌های استان و مردم را گرفتار می‌کند و احتمال توفان و سونامی در حاشیه دریا هم وجود دارد که ضروریست همه فرمانداران و دستگاه‌ها با تمام قوت و آمادگی در صحنه باشند.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود که لازم است تمهیدات لازم اتخاذ و زیرساخت‌های برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شهرستان‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: دولت در چابهار و زاهدان به مبحث و معضل حاشیه نشینی نگاهی ویژه دارد لذا برای مقابله با معضلات اجتماعی و کاهش دادن آن‌ها لازم است نهاد‌های مردمی نیز فعال شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل احزاب و حمایت از فعالان این عرصه با هدف کاهش دادن مشکلات و آسیب‌ها و ورود پیدا کردن به صحنه انتخابات سالم در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

گردشگران نوروزی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: نوروز98 ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار