دبیر کل ناتو: هیچگونه راه حل نظامی برای وضعیت لیبی وجود ندارد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه عملیات نظامی در لیبی سبب افزایش رنج و درد مردم می‌شود از تمامی طرف‌های درگیر درخواست کرد به تنش‌ها پایان دهند.

دبیر کل ناتو: هیچگونه راه حل نظامی برای وضعیت لیبی وجود نداردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه ضمن دعوت از طرفین درگیری‌های لیبی گفت ناتو به شدت از بابت خشونت‌های فزاینده در لیبی «نگران» است.

در وضعیتی که نبرد میان گروه‌های مسلح بر سر کنترل طرابلس تشدید شده است، استولتنبرگ از گروه‌های رقیب خواست از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آتش بس حمایت کنند.

دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عمیقا از وضعیت لیبی نگران هستیم. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم همانطور که سازمان ملل هم تاکید کرده به درگیری‌ها پایان بدهند.»

وی در ادامه افزود «عملیات نظامی کنونی و پیشروی به سمت طرابلس سبب افزایش رنج و درد مردم لیبی و زندگی غیرنظامیان را با خطر مواجه می‌کند.»

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی معمر قذافی رهبر پیشین این کشور با پشتیبانی ناتو شاهد درگیری‌های مستمر بوده است به نحوی که گروه‌های مسلح و دو دولت موازی در این کشور تلاش می‌کنند کنترل خاک و ثروت نفتی آن را به دست بگیرند.

در حالی که نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر به منظور به دست گرفتن کنترل طرابلس پایتخت لیبی از دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل به حومه این شهر رسیده اند بر حجم درگیری‌ها افزوده شده و در بیشتر ساعات شبانه روز صدای درگیری‌های مسلحانه در بخش‌های زیادی از طرابلس به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد ارتش خودخوانده تحت کنترل حفتر که کنترل مناطق وسیعی از شرق لیبی را در دست دارد در حال پیشروی از دو جناح جنوبی و جنوب شرقی به سمت طرابلس است.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد «هیچگونه راه حل نظامی برای وضعیت لیبی وجود ندارد» و از طرف‌های درگیر خواست به دنبال راه حلی سیاسی باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، ناتو ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار