سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ چه بر سر مهاجران خواهد آورد؟

بیش از هزار مهاجر هندوراسی در راه آمریکا

کاروانی شامل هزار و صد نفر از مهاجران هندوراسی با هدف رسیدن به مرز‌های آمریکا عازم مناطق مرزی کشورشان با گواتمالا شدند.

بیش از هزار مهاجر هندوراسی در راه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کاروانی شامل هزار و صد نفر از مهاجران هندوراسی با هدف رسیدن به مرز‌های آمریکا عازم مناطق مرزی کشورشان با گواتمالا شدند.

برخی خانواده‌های مهاجران هندوراسی که بسیاری از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند خود را به ایستگاه اتوبوس سان پدرو سولا رساندند. والدین هندوراسی معتقدند معضلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم درآمد مالی مطلوب و همچنین نبود مشاغل مناسب در این کشور سبب شده است آنان به دنبال فرصت‌های شغلی بهتری بروند.

در حالیکه بسیاری از مهاجران تلاش کردند پیش از بامداد خود را به شهرک‌های اطراف مناطق مشترک مرزی با گواتمالا برسانند، برخی با پای پیاده در باران و گروهی نیز با حمل کالسکه کودکان و شماری با بچه‌های خوابیده در بغل عازم این مناطق شدند. مقامات اداره مهاجرت گواتمالا به نقل از همتایان هندوراسی خود از عزیمت ۱۱۰۰ نفر از مهاجران این کشور به سوی مناطق مشترک مرزی مطلع شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، اکثر مهاجران به وسیله اتوبوس عازم دو گذرگاه مرزی مشترک با گواتمالا هستند و شماری از آنان از اینگونه مناطق عبور کرده و وارد گواتمالا شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته اخیر پیش از تغییر روند و اعمال تعرفه‌ها بر خودرو‌های تولیدی مکزیک تهدید کرد در صورتی که این کشور مانع از ورود سیل مهاجران آمریکای مرکزی نشود مرز‌های مشترک آمریکا و مکزیک را مسدود می‌کند.

این در حالی است که شماری از خانواده‌های مهاجران از مدت‌ها پیش در اطراف مراکز و تجهیزات مرزی آمریکا مستقر شده‌اند. سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نیز اخیرا از توقیف ۵۳ هزار خانواده به همراه کودکانشان در مناطق مرزی جنوبی در مارس خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در مارس اعلام کرد، از کنگره می‌خواهد کمک‌های نقدی مستقیم به السالوادر، گواتمالا و هندوراس را به دلیل عدم همکاری مقامات اینگونه کشور‌ها متوقف کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ضمن حمایت از تصمیم ترامپ در کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد، صرف صد‌ها میلیون دلار بی‌فایده بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار