عملیات پاکسازی ۸۰ درصد پلدختر از گل و لای

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارلرستان گفت: ۸۰ درصد کار پاکسازی معابر و خیابان‌های پلدختر از گل و لای به جا مانده از سیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  احمد مرادپور،معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارلرستان گفت: ۸۰ درصد کار پاکسازی معابر و خیابان‌های پلدختر از گل و لای به جا مانده از سیل انجام شده است.

احمد مرادپور  افزود: عملیات پاکسازی شهر با حضور نیرو‌های بسیج، ارتش، سپاه، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌ها از استان‌های مختلف در حال انجام است و روز گذشته (چهارشنبه) نیز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، برنامه یک هفته‌ای برای پایان پاکسازی شهر تدوین شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه حجم گل و لای به جا مانده از سیل بسیار زیاد است و با توجه به وسعت مناطق سیلزده، لایروبی و تمیزکاری شهر پس از ۱۰ روز همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه آب، برق و گاز شهر پلدختر وصل است تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل استان نبود راه دسترسی به برخی روستا‌ها است که خدمات رسانی به این مناطق را سخت کرده است.
مرادپور گفت: راه ارتباطی ۸۶۰ روستای استان به دلیل وقوع سیل قطع شده بود که تا دیروز به ۲۰۰ روستا کاهش یافت، اما به دلیل رانش زمین در برخی مناطق، امروز به ۲۲۰ روستا افزایش یافته است.
به گفته وی بازگشایی و ایجاد راه‌های دسترسی این تعداد روستا بین ۱۵ استان تقسیم شده است.
بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه‌های شهر و روستا‌های مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام /ب

۸۰ درصد عملیات پاکسازی پلدختر از گل و لای انجام شد

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.