خارج کردن ۴ زنبور زنده از چشم یک زن تایوانی + تصاویر

پزشکان در چشم یک زن تایوانی چهار زنبور زنده یافتند که این اتفاق در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پزشکان بیمارستان فوئین تایوان اعلام کردند در چشم یک زن جوان چهار زنبور زنده یافتند.

دکتر «هنگ چی تینگ»، چشم پزشک این بیمارستان، در این خصوص گفت وقتی این حشره‌های چهار میلی‌متری را از چشم آن زن خارج می‌کرده متحیر شده است. این حشرات با پای خود از چشم آن زن تایوانی خارج شدند. «همه آن‌ها زنده بودند».

خارج کردن ۴ زنبور زنده از چشم یک زن تایوانی + تصاویر

این زن ۲۸ ساله تایوانی در حال کندن علف‌های هرز مزار یکی از بستگانش بود که «زنبور‌های عرق» وارد چشم او شدند. او به خبرنگاران گفت زمانیکه ناگهان بادی شروع به وزیدن کرد احساس کردم خاکی وارد چشمم شده است. اما چند ساعت بعد، چون چشمان او همچنان دردناک و متورم بود ناچار شد به بیمارستان مراجعه کند.

خارج کردن ۴ زنبور زنده از چشم یک زن تایوانی + تصاویر

دکتر هنگ گفت: «او نمی‌توانست چشمانش را به خوبی ببندد. با میکروسکوپ به شکاف چشمش نگاه کردم و چیزی سیاه رنگ شبیه پای یک حشره دیدم. آن پا را گرفتم و خیلی آهسته بیرون کشیدم، سپس پای دیگری را دیدم. آن‌ها همگی زنده بودند». او در ادامه افزود «ممکن است این زنبور‌ها با برخورد باد به چشم این زن وارد آنجا شده و در آنجا گیر افتاده باشند».

دکتر هنگ تاکید کرد که این گونه زنبور‌ها به طور معمول به انسان حمله نمی‌کنند؛ اما آن‌ها همانطور که از نامشان پیداست عرق انسان‌ها را می‌نوشند. او در ادامه افزود: «این خانم خوش شانس بوده است که چشمانش را نمالیده؛ چون لنز داشته از این کار اجتناب کرده است، در غیر این صورت این عمل سبب می‌شد زنبور‌ها سم ترشح کنند که سبب نابینایی او می‌شد».

دکتر هنگ گفت: «زنبور‌ها هنوز زنده هستند، آن‌ها را به عنوان نمونه به سازمان دیگری برای مطالعه ارسال کرده‌ایم».

بنابر مطالعات انجام شده در کانزاس، زنبور‌های «هالیکتایدی» یا «زنبور عرق» جذب عرق انسان‌ها شده و گاهی بر روی بدن افراد می‌نشینند تا آب بنوشند. اشک انسان‌ها نیز به دلیل محتوای پروتئینی بالا نوشیدنی محبوب این گونه از زنبور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار