افزایش ارزش دلاری صادرات از گمرکات هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان از افزایش ارزش دلاری صادرات گمرکات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ارزش دلاری صادرات از گمرکات استان سال گذشته نسبت به سال ۹۷ افزایش ۶۵ درصدی داشته است.
وی افزود: سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا به وزن ۴۵ میلیون تن از طریق گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: عمده صادرات استان به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، هند، عمان و تایلند است.
قاسمی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، مواد قیری موم‌های معدنی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، مس و مصنوعات از مس است.
وی گفت:یکی از ظرفیت‌های برجسته استان هرمزگان، استقرار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل است و استفاده بهینه و تدوین برنامه‌های اصولی برای استفاده از صنایع دریایی استان در کشور‌های همسایه را امری مهم برای این استان تلقی کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان افزایش مراودات تجاری با کشور عمان را از دیگر برنامه هدفگذاری شده سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد.
انتهای پیام/ر


توسعه صنایع دریایی راهی برای گسترش صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.