کشف و معدوم سازی ۱۵ هزار کیلوگرم مواد خام دامی فاسد

۱۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی از آغاز امسال تا کنون در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سطح استان در این مدت با انجام ۹ هزار و ۹۵۹ مورد بازدید از این مراکز حدود ۱۴ هزار و ۹۵۵ کیلوگرم مواد خام دامی را به دلیل عدم دارا بودن فاکتور‌های فرآورده سالم و بهداشتی ضبط کردند.
 
وی افزود: این مواد دامی فاسد در قصابی‌ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی‌ها (به صورت تازه ومنجمد)، جگرکی ها، مراکز عرضه و توزیع تخم مرغ و عسل، مراکز فروش شیر و مشتقات لبنی و رستوران ها، هتل ها، جیگرکی‌ها و سایر اماکن طبخ غذا در استان کشف شد.
 
رضوانی گفت: بازرسان بهداشت دامپزشکی در طول سال بر این مراکز نظارت بهداشتی دارند و شهروندان ضمن مراجعه به مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی در هنگام خرید به ظاهر محصول و اطلاعاتی که بر روی برچسب محصول قید شده توجه ویژه داشته باشند تا سلامت ان‌ها دچار مشکل نشود.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: ۱۱۰ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب ۵۶ اکیپ بازرسی ویژه بر روند تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.
 
وی به درمان دام‌های سیل زده استان اشاره کرد و گفت: اداره کل دامپزشکی مازندران دام‌های آسیب دیده در مناطق سیل زده استان را بصورت رایگان ویزیت و درمان می‌کنند.
 
رضوانی افزود: این اداره کل با همکاری شرکت‌های داروئی استان دارو‌های مورد نیاز برای درمان و ضدعفونی جایگاه نگهداری دام را به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و در اختیار شهرستان‌های سیل زده میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و بابلسر قرار داده است.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: اکیپ‌های دامپزشکی متشکل از دامپزشک و کاردان دامپزشک از ادارات دامپزشکی شهرستان‌های سیل زده و نیرو‌های کمکی از سایر شهرستان‌های استان به این مناطق اعزام و با مراجعه به منازل مسکونی و دامداری‌های آسیب دیده از سیل، دام‌ها را بطور رایگان ویزیت و با دارو‌های در اختیار درمان و نسبت به ضد عفونی و سمپاشی اماکن دامی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/آ
 

 ۱۵ هزار کیلوگرم مواد خام دامی فاسد معدوم سازی شد

برچسب ها: دامپزشکی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار