رمز پیروزی های رزمندگان اسلام تبعیت از اسلام و رهبری بود

سردارجانباز عملیات کربلای ۵ گفت: رمز پیروزی‌های رزمندگان اسلام تبعیت از اسلام و رهبری در هم آمیختگی فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رزمنده جانباز حاج محمد کریمی گفت: حرف زدن از جنگ مانند معنی کردن و ترجمه کردن آیه قرآن است که هزاران کتاب تفسیر به همراه دارد و سال‌ها از روز‌های آتش و خون می‌گذرد روز‌هایی که یادآور حماسه بزرگمردانی تاریخ ساز است. امروز دیگر اثری از رژیم بعث عراق نیست و نام صدام تنها در صفحات سیاه تاریخ حک شده است، اما یاد و خاطره دلاورمردان این مرزوبوم که عاشقانه در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و سرود آزادگی و رشادت سردادند همواره جاودان خواهد ماند.

وی افزود: عملیات کربلای پنج مهمترین عملیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از جهات مختلف است چرا که منجر به دستیابی به دستاورد‌های تاکتیکی بزرگی گردید.

این جانباز بیان نمود: تعدادی از همرزمان جلوی چشمانم شهید شدند، عشق را در میان همرزمانم، زمانی حس کردم که وجود خود را برای زنده ماندن دیگری فدا می‌کردند. اینکه تنها نان آور خانواده که در زمان مجروحیت خود تنها به خانواده اش می‌اندیشید و می‌گفت به مادرم بگوئید فرزندش قرار است پیش خدا برود، چیزی نمی‌تواند باشد جز عشق به معبود.
کریمی، رمز پیروزی‌های رزمندگان اسلام را تبعیت آن‌ها از اسلام و رهبری و در هم آمیختگی فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا عنوان نمود.

وی گفت: در جنگ شاهد حضور جوانان و نوجوانان زیادی بودیم که حسین فهمیده یکی از آنهااست، ولی به جرات میتوانم بگوئیم که جوانان امروزی اگر بهتر نیستن بدتر هم نیستند و همین جوانان می‌توانند فاتح جنگ نرم امروز با دشمن باشند.

این جانباز گفت: خوشا به حال یارانی که غریبانه عزم سفر کردند و به قافله عشق پیوستند، خیلی از کار‌های خدا حساب و کتاب دارد، هر چیزی را نمی‌خرد واقعیتش این است که گلچین می‌کند، اما شهادت آرزوی قلبی همه رزمنده‌ها بود، یه عده‌ای زود به آرزویشان رسیدند، یه عده‌ای هم شاید برای عبرت دیگران، شاید برای یادگاری از جنگ، و شاید هم برای امتحانمان ما را زنده نگه داشت، ولی همچنان در آرزوی شهادت لحظه شماری می‌کنم.

کریمی در پایان افزود: حرف زدن از جنگ مانند معنی کردن و ترجمه اجمالی از آیات قرآن است که هزاران کتاب تفسیر به همراه دارد، معنی را شاید همه بتوانند، ولی تفسیر درست ازجنگ کار هر کسی نیست، فیلم‌های ساخته شده در مورد جنگ هم مثال قطره‌ای در برابر دریاست، هیچ کدام از این فیلم‌ها نتوانسته حقیقت جنگ را بیان کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.