حمله نیروهای عراقی به مخفیگاه تروریست‌های داعش

نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق مخفیگاه‌های داعش را در منطقه شمالی حمرین هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از یک سال پس از آن که عراق شکست (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را اعلام کرد، نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم روز پنجشنبه مخفیگاه های این گروه را از جمله یک مرکز رسانه ای در منطقه شمالی حمرین هدف قرار دادند.

به رغم این که داعش دیگر منطقه ای را در عراق کنترل نمی کند ولی گمان می رود هسته های خفته این گروه در بیابان های وسیع و کوه های ناهموار همچون حمرین پناه گرفته باشند و از آنجا حملات مرگبار علیه مواضع دولت انجام می دهند.

ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد عادل عبدالمهدی، نخست وزیر به نیروهای ضد تروریسم دستور داده است "عملیات علیه بازمانده های داعش و غارهای آنها در کوههای حمرین انجام دهند".

وی در بیانیه ای اعلام کرد این عملیات مورد حمایت جت های عراقی و هواپیماهای جنگنده (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا بود.

صباح النعمان، سخنگوی نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم، نیز اعلام کرد این عملیات چهار روز طول کشید به طوری که نیروها با چتر فرود آمدند و 15 پناهگاه داعش را به آتش کشیدند. مرکزی که برای تهیه هفته نامه تبلیغاتی داعش استفاده می شد، از جمله این مکان ها بود. این نیروها در حال برنامه ریزی برای عملیات مشابه در دیگر بخش های عراق هستند.

نعمان افزود: بخش مهم این عملیات این است که این منطقه دشوار، که تهدیدی برای شمال دیاله و جنوب کرکوک بود، پاکسازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار