ورود سامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی؛

آماده باش کامل نیرو‌های امدادی و عملیاتی

شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی سامانه بارشی جدید تشکیل جلسه داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شب گذشته در حالی برگزار شد که فرمانداران شهرستان‌های استان هم از طریق ویدئو کنفرانس جلسه را دنبال می‌کردند.


مدیر کل هواشناسی استان در این جلسه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه گفت: اوج فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.


خندان رو، میانگین بارندگی‌های استان را ۱۰۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: این بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۱۰ درصد افزایش دارد.


استاندار هم با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های عملیاتی و امدادی، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه خسارت احتمالی در پی بارندگی‌های روز‌های آینده خبر داد.


معتمدیان با اشاره به اینکه باید برای بحران‌ها برنامه ریزی دقیق انجام شود و خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنیم، گفت: در این مواقع باید همه دستگا‌ها آمادگی داشته باشند تا حتی در صورت اختلال در سیستم‌های ارتباطی به بهترین نحو عمل کنند.


وی با اشاره به اینکه از ظهر فردا دستگ‌های امدادی و عملیاتی، فرماندارن، بخشداران شهرداران و دهیاران در آماده باش هستند، گفت: باید تمام ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران در اختیار مدیریت بحران باشد و از توان ارتش و سپاه و بخش خصوصی هم استفاده شود.


میرجلیلی مدیر کل مدیریت بحران استان هم با اشاره به آمادگی ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در هفته آینده گفت:خوشبختانه در بارندگی‌های گذشته هم با آمادگی که وجود داشت کمترین خسارت را داشتیم.


مدیرکل صدا و سیمای استان نیز گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین بیش از ۹۹۷ دقیقه برنامه با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی در رادیو، ۳۳۷ دقیقه در سیما، ۷۰ دقیقه در خبر پخش و ۸۸۵ پست هم در فضای مجازی با این موضوع منتشر شده است.


نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم از ذخیره سازی ۳۲ میلیون متر مکعب در بارندگی‌های اخیر در ۲ هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری استان خبر داد و گفت: هم اکنون با همکاری آستان قدس رضوی و قرارگاه شهید ناصری اقدامات خوبی برای ساخت ساز‌های آبخیزداری در مناطق محروم استان در حال انجام است.


امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به برخی ساخت و ساز‌ها در مسیر رودخانه‌ها خواستار بازنگری در طرح‌های تفضیلی و تشکیل کارگروه‌های ویژه برای رفع نقاط ضعف شد.


شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیر کل هواشناسی در این نشست با قدردانی از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما گفتند: این اطلاع رسانی‌ها سبب شد تا بارندگی‌های اخیر با کمترین خسارت همراه باشد.


سایر مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران شهرستان‌های استان هم از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه خسارت احتمالی خبر دادند.
انتهای پیام/ب


آماده باش ۳۰۲ تیم عملیاتی در خراسان جنوبی

 

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار