پیشرفت ورزش باید متناسب با موقعیت های مختلف صورت پذیرد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:پیشرفت ورزش باید متناسب با موقعیت های مختلف صورت پذیرد به این معنا که ورزش مشتمل بر برنامه ها و زیرساخت ها متناسب با جمعیت یک منطقه افزایش پیدا کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروزدر همایش 'سلامت برای همه' در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: سرفصل‌های درسی باید به سمت آموزش صحیح فعالیت‌های فیزیکی و ارتقای سلامت پیش برود، اما متاسفانه میزان آموزش ورزش در مدارس و دانشگاه‌ها ناچیز است.

وی اضافه کرد: افزایش باور پذیری در بین فرزندان باعث رونق رشته‌های مختلف می‌شود و این موضوع اگرچه در گذشته کم بها بود، اما هم اکنون باید به طور جدی دنبال شود، زیرا دلیل اصلی بیشتر شدن بیماری‌ها سبک نادرست زندگی و فعالیت‌های محدود بدنی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، فرهنگ سازی را عامل اساسی روی آوری به ورزش ذکر کرد و ادامه داد: تشویق مردم به ورزش باید بر طبق برنامه‌های جامع و کامل از سوی متولیان حوزه سلامت و ورزش انجام گیرد

به گفته وی پیشرفت ورزش باید متناسب با موقعیت‌های مختلف صورت پذیرد به این معنا که ورزش مشتمل بر برنامه‌ها و زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت یک منطقه افزایش پیدا کند تا بتواند شمار بیشتری از مردم را تحت پوشش قرار دهد.
عابدی با بیان اینکه ورزش راهی مطمئن برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به شمار می‌رود، اظهارداشت: تغییر در سبک زندگی نیز یکی از ضروریات کنونی به شمار می‌رود و باید بیش از گذشته به آن بها داده شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم آموزش مستمر ورزش تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری ساده‌ترین حرکات نرمش و ورزش را نمی‌دانند و همین امر موجب بروز مشکلات فیزیکی به ویژه در بین نسل جوان می‌شود.

رییس هیات تنیس استان اصفهان در این همایش گفت: افزایش برنامه‌های آموزشی و بوییژه سمینار‌های تخصصی می‌تواند به فراگیر شدن ورزش منجر شود.

فرهاد رحیمی با اشاره به اهمیت مشارکت هرچه بیشتر هیات‌های ورزشی برای ارتقاء سطح علمی در بین ورزشکاران ادامه داد: هر اندازه بتوانیم عوامل و شاخص‌های علمی و تخصصی را در ورزش وارد کنیم میزان سلامت عمومی جامعه افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب موفقیت بیشتر ورزشکاران نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامتی مهمترین کارکرد ورزش به شمار می‌رود، گفت: تنها جنبه‌های قهرمانی نمی‌تواند عامل مناسبی حمایت از ورزش باشد و باید بیشتر به جنبه عمومی ورزش بها داد.
رییس هیات تنیس استان اصفهان به آموزش فراگیر مردم اشاره کرد و افزود: این هیات قصد دارد برای فراگیری رشته تنیس برنامه‌های منسجمی را برای آموزش شهروندان داشته باشد.

همچنین دبیر همایش 'سلامت برای همه' گفت: این رویداد ورزشی همزمان با روز جهانی و هفته سلامت با حضور فعالان حوزه سلامت، مربیان و ورزشکاران برگزار شد.

داوود شیخ جبلی هدف از برگزاری این همایش را افزایش سطح آگاهی عمومی درباره ورزش و جنبه‌های سلامت در این امر مهم یاد کرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۵۰ نفر در این همایش حضور یافتند، تصریح کرد: قصد داریم دبیرخانه دائمی باشگاه در اصفهان راه اندازی کنیم.

استان اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ باشگاه در این خطه فعالیت می‌کنند.
سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل را روز جهانی سلامت اعلام کرده و در ایران ۱۸ تا ۲۴ فروردین ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش 'سلامت برای همه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار