با انتشار یادداشتی؛

سخنگوی وزارت امور خارجه خداحافظی کرد

«بهرام قاسمی» دهمین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در پایان فعالیتش در این سمت با انتشار پیامی از رسانه‌ها خداحافظی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خداحافظی کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب که در کانال سخنگویی وزارت خارجه منتشر شده، آمده است: نه زبان را سرِ بیانِ فراقِ یاران است و نه واژگان را تحمل شرح داستان؛ گزیر و گریزی از رفتنِ «به هنگام» نیست و نباید باشد، شاید همیشه در تاریخ، «به هنگام» آمدن و «به هنگام» شدن و کوچ، از اقبال و بخت بلند باشد و از آموزه‌ها و عبرت‌های تاریخ. ناگزیر امروز دیگر باید رفت؛ با کوله باری سرشار از خاطرات شیرین، و گاهی و اندکی تلخ.

چشم‌های بی قرار و دلواپس مدام در چشمخانه به روز‌های پسین و واپس می‌نگرند، شاید تمنایی برای درنگ ثانیه‌های بی رحم که پیوسته می‌گریزند به آینده‌ای مبهم، و مجالی نمی‌گذارند برای باز ایستادن، گفتن و شنیدن، و بازبینی و نقد و نقادی همه آنچه بود و آن چه شد و چرایی و چگونه شدن آن.

تجربه و فعالیت قریب به سه سال در کسوتِ سخنگویی سرزمین پیر رعنای هزار افسان و هزاردستان، نشانی گرانسنگ و پر افتخار بر سینه اینجانب بود. ثبت این برگ‌های زرین همیاری و همراهی و همکاری، ممکن نبود مگر با همت دلدادگان این مرز و بوم در همه حوزه ها، و بزرگانی که شوربختانه به هر دلیل، یا نبودِ مجالی در خور، نامی از آنان نتوانم برد.

در فصل وصل، همه اهتمام و کوششِ ما در سخنگویی و حوزه دیپلماسی عمومی، تلاشی بود برای ایجاد و تقویت جان مایه انس و الفتی که میان ما و جانِ شیفته اهالی پُر مهر و پُر جنب و جوش رسانه و دیپلماسی عمومی پدید آمد. این همکاری و ارتباط میسر نمی‌شد مگر در پرتو الطاف الهی و همراهیِ وزیر محترم، که همواره مشوق و حامی تعامل جدی با اصحاب رسانه بود؛ و باز سپاس و قدردانی بسیار که به همت صبر و متانت فراوان، تمامی کاستی‌ها و نتوانستن‌ها و کمبود‌ها را سخاوتمندانه تحمل کردند.
 
می‌توان گفت و ادعا کرد که تمامی هم و غم و سعیِ ما در این سالها، تقویت گفتمانِ سازنده با همه رسانه ها، فراتر از سلایق و نگرش‌های گاهاً متفاوت، و برقراری تعامل حتی با شیوه‌هایی بیرون از دایره و چارچوب‌های متداول و مرسومِ اداری، و بی توجه به روز و ساعت و زمان و زمانه بود. ما با اعتقادی راسخ به نقش رسانه و افکار عمومی، که از خوشِ روزگارِ ما بسیار تیزبین و فهیم است، در این وادی تقلایی و تلاشی را آغاز کردیم که بی شک آن را نهایتی و انتهایی نیست.

کیست که نداند صدای رسای رسانه ها، صدای یک جامعه سالم، پویا، کُنشگر و آگاه است. تشریک مساعی دولت، رسانه و شهروندان، نه تنها به افزایش دانایی و آگاهی رسانه‌ای جامعه کمک می‌کند، بلکه آن را به سمت توسعه و کامیابی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سوق می‌دهد. رسانه‌ها آینه تحولات اجتماعی هستند که با همگرایی ملی، انسجام درونی و اجماع نخبگان سیاسی به مظهر قدرت، اتحاد و انسجام تبدیل خواهند شد.
 
سخنگو، یا در عبارت و عنوان کامل‌تر آن "سخنگو و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای" وزارت امورخارجه، از همکاری و مساعدتِ خوب و ارزنده‌ی اکثریت قریب به اتفاق اهالی پُر مهر، فرهیخته، و پُرنشاط رسانه، به ویژه خبرنگارانِ حوزه سیاست خارجی و مدیران ارجمند جراید، خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، کارشناسان شبکه‌های خبری رسانه ملی و همچنین تمامی نهاد‌های فرهنگی، انجمن‌های مردم نهاد، اساتید، مقامات دانشگاهی، ورزشی، گردشگری و میراث فرهنگی، سینما و هنر و... بهره برد. برای تمامی این الطاف و سخاوتمندی بی کران آن‌ها سپاسگزاری و قدردانی خود را ابراز می‌نمایم و بار دیگر برای تمامی کاستی‌های تحمیلی پوزش می‌خواهم.

در سال نو برای همه اهالی رسانه و فعالان حوزه دیپلماسی عمومی، حالی خوش‌تر و توفیق فراوان از درگاه ایزد منان آرزومندم.

درود و بدرود
بهرام قاسمی
۹۸/۱/۲۳

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
امیدوارم وظایفشو به نحو احسن انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
ای کاش هر چه زودتر از برجام خارج میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
برای موفقیت برایشان دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
راستی عاقبت برجام چی شد؟نگفتی
اون از سخنگوی دولت اینم از وزارت خارجه تدبیر و امید
Canada
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
سخن گوی باید صورت خوش رو و شاد داشته باشد .
واقعا ما لبخند کم داریم .لبخند صدقه است تا میتوانید لبخند بزنید .صدقه به حساب میاید .لبخند و شادی مسری است .پس شاد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
هراومدنی رفتن به دنبال دارد .همه انسان ها نیاز به استراحت ودورازتنش دارند ایشان هم یک انسان هست ومسولیت هم قطعا خستگی بیش از حد به دنبال دارد.به هرحال خدا قوت رزمنده سیاسی .موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
مقتدر
۲۱:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
آقای قاسمی انصافا سخن گوی شایسته ای بودی، بسیار با وقار و سنجیده سخن می گفتی، ان شاالله که در پناه حق باشید و عاقبت بخیر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
اتفاقابرعکس نظرات محترم دوستان ایشان ضعیفترین فردبعنوان سخنگوبودند انشاله شخص دیگری با ابهت ووقار یک دیپلمات برمسند صندلی سخنگوی وزارت بنشیند که در نشستهاومصاحبه ها بااقتدار تمام از دیپلماسی ایران حراست وحفاظت نماید برای ایشان هم ارزوی موفقیت داریم این است میزخدمت دائمی نیست والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا حافظى بسيار مفصل و جالبى بود بسيار روشن سنجيده و درست نوشت. ميشود به همان اندازه براى ايشان قدردانى نوشت . در مجموع بسيار زيبا و پسنديده انجام وظيفه كرد هر جندنگفت و شايد نخواست بگويد در چه شغل و سمتى باقى خواهند ماند ؟ درود بر قاسمى
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
دوست داريم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۰:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
ارزوی موفقیت در تمام مراحل کاری براشون دارم .
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۹:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
چرا واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
انشالله هر کجا که هستی برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
خداییش مرد عمل بود . من خیلی دوستش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
مرد تعامل بود تا عمل
نمره منفی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
خداییش یکی از کسایی که همیشه سخنانشو دنبال می کردم بهرام قاسمی بود. سخنوری فسیح، مسلط و نکته دان. خداوند در هر کجا که هستند به ایشان توفیق خدمت دهد. ما هم برای سلامتیشان دعا می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
ایکاش شما که به قضاوت نشستی «فصیح» را درست می نوشتی !
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۰۱:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
یه کم املای فارسیت رو دنبال کنی بد نیست.فسیح یعنی چی؟
آخرین اخبار