مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان اغلب مناطق کشور بارانی است

وظیفه گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از روز شنبه اغلب مناطق کشور بارانی خواهد بود.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان اغلب مناطق کشور بارانی استاحد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی در روز شنبه در استان‌های جنوب غرب بویژه شمال خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری و روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای مناطق جنوب فارس، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان قابل ملاحظه است.

وی افزود: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های شمالی و مناطق سیل زده گلستان بارش‌های مناسبی پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه براساس داده‌های امروز برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی مازندران و همچنین استان گلستان احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

وظیفه ادامه داد: طی روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه برای شرق مازندران و گلستان به سبب رگبار رعد و برق احتمال سیلاب دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول درخصوص آخرین وضع آب و هوای تهران بیان کرد: طی روز‌های شنبه و یکشنبه با گذر موج جدید بارش آسمان تهران ابری، نیمه ابری و با بارش همراه است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه افزود: با ورود سامانه جدید بارشی در روز شنبه دراغلب مناطق کشور به جز نوار غربی شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی درباره آخرین وضع آب و هوای مشهد گفت: با توجه به بارندگی قابل توجه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مشهد احتمال سیلابی شدن موقت مسیل‌ها به سبب رگبار و رعد و برق در حوضچه‌های آبخیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید: احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در نواحی جنوبی


این مقام مسئول با اشاره به اینکه اردیبهشت یکی از پربارش‌ترین ماه‌های کشور است، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان پیش بینی دقیقی از بارش‌های اردیبشهت داشت، اما بررسی‌های بلندمدت اقلیمی بدان معناست که بارش‌های نرمال خواهیم داشت.

وظیفه در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه بارش‌های بهاری همراه با رگبار و رعد و برق است، از این رو نمی‌توان موضوع سیل اخیر در برخی مناطق در فصل را کتمان کرد. اما از الان نمی‌توات گفت که در کدام مناطق در اردیبهشت احتمال وقوع سیل وجود دارد.

انتهای پیام/

احتمال وقوع سیلاب همراه با رعد و برق در برخی استان‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
واقعاً ممنونم به این میگن اطلاعات علمی و کامل بدون کوچکترین استرس ، نه برنامه بی محتوای برنده باش با استرس حداکثری
آخرین اخبار