وزیر بهداشت در شهرستان فسا اعلام کرد؛

توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نگاه ما به توسعه درمان سرپایی است ، توجه به درمان سرپایی به تشخیص زودرس بیماریها و پیشگیری از تشدید آن می انجامد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی شامگاه جمعه در نشستی با دانشگاهیان علوم پزشکی فسا با تاکید بر اینکه توجه به درمان سرپایی به خصوص کنترل فشار خون می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند گفت: اینقدر بیماران دیالیزی، دیابتی، فشارخونی، قلبی، رتینوپاتی نتیجه بی توجهی به مقوله پیشگیری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: درمان بستری را هم باید بر حسب نیاز ومنطبق برنیاز‌های مناطق دنبال شود، در حوزه سلامت راهی رفتیم که پیمودن آن گرچه سخت بود، اما ما را به پیمودن پیمودن راه‌های نرفته و آینده بهتر در نظام سلامت امیدوار کرد.
دکتر نمکی خاطر نشان کرد: امروز ما با موجی از بیماری‌هایی مانند حوادث جاده ای، سرطانها، دیابت بیماری‌های قلبی عروقی سکته‌های حاد قلبی و مغزی روبرو هستیم، بسیاری از این بیماری‌ها با پیشگیری و تغییر در سبک زندگی قابل کنترل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها باید شیوه زندگی مردم را تغییر داد اظهار داشت:این رویکرد به تنهایی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قابل تحقق نیست، باید از مدرسه و از خانواده‌ها برای تغییر در سبک زندگی شروع کرد.
نمکی بر حرکت در حوزه سلامت بر مبنای رویکرد جامعه محور تاکید کرد و گفت: بدون این رویکرد و راهکار سیاست‌ها در این حوزه ناکام می‌ماند، در عرصه آموزش پزشکی نیز نقصان‌های زیادی وجود دارد که باید مرتفع شود، گرچه دستاورد‌های زیادی هم دراین حوزه وجود دارد.

وزیر بهداشت دستاورد‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا را ستود و گفت: این دانشگاه در اوجی از اقتدار و شکوفایی و افتخار آفرینی در عرصه ملی است و می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های بالنده و شکوفایی پزشکی کشور ایفای نقش کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا از وزیر بهداشت خواست تا پایگاه انتقال خون این شهرستان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های فارس مورد توجه قرار گیرد و گفت: این پایگاه با اخذ سالیانه بیش از ١١ هزار واحد خون، تامین کننده خون بیمارستان‌های سروستان، نی ریز، استهبان و مراکز درمانی فسا است.

سلیمان کرمی ادامه داد: پایگاه انتقال خون شهرستان فسا همچنین تأمین کننده خون بیش از ٤٠٠ نفر از بیماران خاص این شهرستان‌ها است و در مواقع بحران و کمک به مناطق آسیب دیده همیشه پیشقدم بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارتقای سیستم‌های درمانی شهرستان فسا در دهه اخیر متاسفانه این پایگاه مورد کم لطفی واقع شده و قطعا اگر توجه نشود در مسیر خدمت در حوزه درمان خلل ایجاد خواهد شد، ساختمان بسیار نامناسب و غیر استاندارد و فرسوده و خودرو‌های ناایمن و فرسوده و تجهیزات بسیار مستعمل و فرسوده و از رده خارج این مرکز نیاز به توجه و مساعدت در مسیر نوسازی دارد.

کرمی ادامه داد: در راستای توازن منطقه‌ای و توجه ویژه به همه بخش‌ها، مرکز درمان بستر بخش نوبندگان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچون سه مرکز درمان بستر بخش‌های ششده، قره بلاغ و زاهد شهر نیاز به توجه و تامین و تزریق بودجه لازم جهت راه اندازی و بهره برداری دارد.

به گفته وی با وجود خدمات شایسته مجموعه دانشگاه و کادر متخصص درمانی و حضور چشمگیر بیماران از شهرستان‌های اطراف تسریع در راه اندازی بیمارستان ١٨٤ تختخوابی امام حسین (ع) مطالبه اصلی و عمومی مردم شهرستان است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ب

توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار