فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر در هرمزگان/از تردد‌های دریایی خودداری شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:طی امروز و فردا شاهد ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:طی امروز و فردا شاهد ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در استان خواهیم بود.

وی افزود:در این مدت با تاثیر موج ناپایدار بارشی جنوبی رگبارباران و رعد وبرق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهیم داشت که شدت بارش سبب آبگرفتگی در تمام نقاط استان خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:تا ساعات ظهر بصورت پراکنده در برخی نقاط استان رگبار باران و رعد وبرق خواهیم داشت، اما از ساعات نزدیک ظهر با حرکت توده بارشی از روی خلیج فارس به سمت غرب استان و تنگه هرمز شاهد شروع رگبار‌های منسجم و قابل ملاحظه در استان خواهیم بود که این شرایط طی ساعات بعدازظهر تا شب به سراسر استان خواهد رسید.

مرضیه سی سی پور افزود:شدت فعالیت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر قابل ملاحظه خواهد بود به طوریکه در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی وقوع تگرگ و تندباد لحظه‌ای نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت:شرایط بارشی این موج از روز یکشنبه تقویت خواهد شد و شدت بارش طی صبح یکشنبه در مناطق مرکزی، شمالی، شرقی استان و همچنین تنگه هرمز تشدید خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:به تدریج از ظهر یکشنبه با شروع تندباد‌های شمال غربی از فعالیت این موج بارشی در مناطق غربی کاسته خواهد شد و این موج تا نزدیک ظهر دوشنبه در مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

سی سی پور افزود:وضعیت دریا تا روز دوشنبه با وزش باد‌های شدید شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود که توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی خودداری شود و تمهیدات لازم در تمامی بنادر استان صورت گیرد.

وی گفت:از لحاظ دمایی به طور نسبی شاهد کاهش دمای بیشینه در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان شنبه ۲۴ فروردین

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.