نمایش فرهنگ كشورهای اكو و جاده ابريشم در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت:برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم موجب نزدیکی فرهنگ اقوام و ملل مختلف با یکدیگر می شود.

نمایش فرهنگ كشورهای اكو و جاده ابريشم در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم در زنجان گفت: آشپزان در هریک از غرفه ها‌ی آشپزی علاوه بر پخت غذا به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و لباس رسمی و سنتی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری کشور خود خواهند پرداخت.

رحمتی افزود: حضور زنان و مردان آشپز در این جشنواره بین المللی با لباس محلی و تزیین غرفه‌ها مناسب با فرهنگ هر کشور، از جلوه‌های زیبای این جشنواره خواهد بود که قطعا مورد توجه بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چنین برنامه‌هایی سبب نزدیکی فرهنگ اقوام و ملل مختلف با یکدیگر شده و نیز اهمیت و نقش فرهنگ مهمان نوازی و صلح جویی ایرانیان را بیشتر به نمایش می‌گذارد. علاقه وصف ناپذیر بازدیدکنندگان از غرفه‌های کشور‌های مختلف در خصوص آشنایی آنان با فرهنگ غذایی مردمان مختلف، برداشتن گام‌های موثرتر دست اندرکاران این امر برای معرفی به مردم دیگر کشور‌های جهان را ضروری کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در ادامه تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی خوبی که در میان متولیان جشنواره مذکور شکل گرفته انشالله شاهد برگزاری مطلوب جشنواره خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ن
 
 

برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.