کمک سرایدار شیرازی به سیل زدگان

سرایدار یک مدرسه به یاری سیل زدگان شتافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هرچند جلوه‌های مهربانی بعد از سیل محله سعدی با سرازیر شدن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم شیراز به اوج رسید، اما در زمان حادثه، برخی فداکاری‌ها مانع از خسارات جانی شده است.

مدیر مدرسه احسان در محله سعدی در بازدید آموزشگاه آسیب دیده از سیل، مجتبی رئیسی سرایدار مدرسه را به عنوان ناجی جان انسان‌ها در زمان سیل این محله معرفی کرد.

رئیسی سرایدار مدرسه که یک گرمکن و شلوار ورزشی برتن داشت، با آرامش خاصی گفت: کاری نکرده است.

سرایدار مدرسه احسان درباره روز سیل بیان کرد: از آنجا که بارش‌های شدید از طریق اداره هواشناسی پیش بینی و به مدارس اعلام شده بود که مسافران را رایگان و بدون نامه در مدرسه اسکان دهیم تمامی طبقات پایین و نمازخانه پر از جمعیت مسافران و ۱۷ ماشین نیز در حیاط مدرسه پارک شده بود.

وی ادامه داد: سیل در مدت دو تا پنج دقیقه به راه افتاد و دیوار مدرسه را فروریخت، با شکستن دیوار مدرسه ماشین‌ها به این طرف و آن طرف می‌خوردند.

رئیسی تصریح کرد: اولین کاری که کردم این بود که دو کودکم را بر روی پشت بام همسایه گذاشتم تا آن‌ها را نجات دهند بعد با کمک مسافران از پرده‌های برزنتی سالن ورزشی و روسری خانم‌ها استفاده کردیم، آن‌ها را گره زدیم و سعی کردیم کسانی را که آب با خود می‌برد، نجات دهیم که اگر چنین نبود، دست کم دو نفر را آب می‌برد.

گفتنی است، بارندگی شدید در روز ششم فروردین ماه امسال موجب آبگرفتگی و به راه افتادن سیلاب در مناطقی از شیراز شد که در این میان، وضعیت محله سعدی وخیم‌تر از دیگر نقاط بود و این سیلاب منجر به تخریب کامل پنج باب منزل مسکونی و خسارت بین ۵ تا ۹۰ درصد به شمار دیگری از خانه‌های ساکنان این محله و از بین رفتن وسایل خانگی آن‌ها شد.

انتهای پیام/ت

سرایدار مدرسه‌ای که در سیل شیراز ناجی انسان‌ها شد

برچسب ها: اخبار فرهنگیان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار