رسیدگی به پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه معدن پهنه کلای ساری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از رسیدگی به پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه معدن پهنه کلای ساری خبر داد.

سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: هیچ مدیری در استان حاشیه امنی برای انجام تخلف ندارد و در این راستا برای مدیران متخلف در خصوص معدن شن و ماسه روستای پهنه کلای ساری پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: پاییز سال گذشته گزارشی مبنی بر فعالیت یک معدن شن و ماسه بدون رعایت مقررات، اضافه برداشت، برداشت غیر اصولی، تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در روستای پهنه کلای ساری به دادستانی مرکز مازندران واصل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: در پی وصول این گزارش، دادستانی مرکز استان موضوع را از مراجع ذیربط از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و محیط زیست استعلام کرد و در نتیجه این استعلامات، تخلفات محرز شد.

حسینی عالمی افزود: با حضور اعضای دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران و معاونین دادستان همچنین ادارات ذیربط بازدید از محل مذکور انجام و ضمن دستور پلمب معدن، پرونده قضایی نیز با چند عنوان اتهامی در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد.

وی گفت: در این راستا مدیران مرتبط با موضوع، بازداشت شدند و پرونده در یکی از شعبات دادسرا در حال رسیدگی قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران افزود: مدیرکل یکی از سازمان‌های ذیربط در این پرونده نیزکه در سال ۱۳۷۱ نسبت به اعطای مجوز اقدام کرده بود، توسط دستگاه امنیتی شناسایی و احضار شده است.

گفتنی است در روز‌های گذشته کلیپی در فضای مجازی در خصوص برداشت غیرمجاز شن و ماسه در روستای پهنه کلای ساری منتشر شده بود که این تصاویر مربوط به سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ م

پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه معدن پهنه کلای ساری روی میز دادستانی مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار