معاملات انجام شده در تالار بورس منطقه‌ای از لحاظ ارزش ۱۸۸ درصد افزایش داشته است

مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : معاملات انجام شده در تالار بورس منطقه‌ای استان از لحاظ ارزش ۱۸۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،زهرا دفتری مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : در خصوص اقدامات مربوط به فرهنگ سازی از ابتدای راه اندازی بورس منطقه‌ای کرمانشاه تاکنون فعالیت‌هایی در راستای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ سهامداری و آشنا کردن اقشار مختلف مردم استان با بورس، ساز و کار معاملات و نحوه سرمایه گذاری در بورس و خرید و فروش سهام و حق تقدم انجام شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی در بورس برای عموم، دعوت از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای فراهم کردن امکان بازدید مدیران و کارکنان از بورس و برگزاری دوره آموزشی برای آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با بورس برای دانشجویان و دانش آموزان و معلمان استان، ارائه کتاب‌های آموزشی و سی‌دی‌های آموزشی، برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های علمی را از جمله اقدامات مذکور اعلام کرد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه با برشمردن اقدامات آموزشی سال قبل بورس منطقه‌ای کرمانشاه بیان داشت: ۴۱۵ نفر از عموم مردم در کلاس‌های آموزشی برگزار شده شرکت کردند و نیز ۱۸۰ نفر از کارکنان جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، عموم مردم و دانشجویان رشته حسابداری در کارگاه‌های آموزشی و بازدید ۵۵ نفر دانشجویان حسابداری از بورس اشاره کرد.

وی بیان داشت: در ۱۶ آبان سال ۸۴ به عنوان نوزدهمین تالار منطقه‌ای با هدف فرهنگ سازی و گسترش سطح آگاهی مردم در مورد بازار سرمایه افتتاح شد. در ابتدای فعالیت بورس منطقه‌ای کرمانشاه فقط با یک کارگزار شروع به فعالیت شد.

دفتری عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به توسعه بازار و گسترش فیزیکی محسوس آن در سراسر ایران تعداد شرکت‌های کارگزاری افزایش یافته و حدود ۲۴ شرکت کارگزاری در کرمانشاه مشغول فعالیت است.

وی گفت: با توجه به دیدگاه‌های بورس اوراق بهادار مبنی بر گسترش شبکه کارگزاران در مناطق مختلف شهر، اقداماتی نیز در راستای ایجاد تالار‌های اختصاصی صورت گرفت و با لحاظ قطب بودن کرمانشاه در غرب کشور، تالار‌های اختصاصی فعال در شهر سنندج، ایلام و کنگاور نیز تحت نظر بورس منطقه‌ای کرمانشاه فعالیت می‌کند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در سال قبل ۵۵۱۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که از این میزان ۴۶ درصد از معاملات مربوط به خرید و ۵۴ درصد مربوط به فروش بوده است.

وی گفت: این میزان معامله در مقایسه با سال قبل از لحاظ حجم ۱۳۵ درصد و از نظر ارزش ۱۸۸ درصد رشد داشته همچنین در سال گذشته سه هزار و ۱۷۵ کد معاملاتی جدید ایجاد شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اقدامات مربوط به فرهنگ سازی از ابتدای راه اندازی بورس منطقه‌ای

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.