امامزاده جعفر(ع) گچساران، قطب تولید سبزی در جنوب ایران

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: تولید سبزی در بخش امامزاده جعفر(ع) گچساران، به دلیل کاشت با آب سالم، کیفیت بالا و طعم و رایحۀ متفاوت، مورد استقبال استان های جنوب کشور قرار گرفته است.

علی مرادی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  با بیان اینکه تولید سبزی در بخش امامزاده جعفر (ع) این شهرستان به دلیل دارا بودن کیفیت مرغوب و طعم متفاوت در جنوب کشور توانسته توجه مردم در استان‌های جنوبی رابه خود جلب کند افزود:تولید سبزی در بخش امامزاده جعفر (ع) با کاشت و برداشت سالانه ۱۵۰ تن سبزی، نقش مهمی در رونق تولید استان دارا است.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی بخش امامزاده جعفر (ع) زیر کشت انواع سبزی خوردنی و خورشتی اعم از نعناع، جعفری، ریحان، تربچه و ... است که به دنبال آن ۵۰۰ سبزی کار در این عرصه مشغول به کار شده اند.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران، قیمت هر کیلو سبزی را ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سرانۀ تولید سبزی در بخش امامزاده جعفر (ع) سالانه حدود ۱۵۰ تن است، سبزی کاران امامزاده جعفر (ع) در طول سال قریب به ۷۵۰ میلیون تومان به اقتصاد استان کمک می‌کنند.

مرادی در پایان با بیان اینکه سبزی کاران بخش امامزاده جعفر (ع) عمدۀ محصولات خود را در کنار جادۀ ترانزیتی گچساران- شیراز به فروش می‌رسانند گفت: جهاد کشاورزی در صدد ایجاد بازارچه‌ای در شهرستان گچساران است تا سبزی کاران راحت‌تر بتوانند محصولات خود را در آن بازارچه به معرض فروش بگذارند.

 انتهای پیام/غ

رونق تولید سبزی در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.