مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمدمطرح کرد

ممنوع بودن کوچ عشایر قبل از ۲۰ اردیبهشت

زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه وبویراحمد پیش از ۲۰ اردیبهشت ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به بارش‌های اخیر تاریخ کوچ عشایر در استان ۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت ماه تعیین شده است و عشایر نباید زودهنگام کوچ کنند.

علی پور افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی برجاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، عشایرتا پیش از این موعد نباید به سمت مناطق سردسیری حرکت کنند.

وی با اشاره به تاکید اداره کل منابع طبیعی مبنی برممنوع بودن کوچ تا تاریخ تعیین شده گفت:به علت تخریب مراتع و بی نظمی در ستاد تنظیم کوچ، با عشایر متخلف برخورد و در گلوگاه‌ها از عبور آن‌ها جلوگیری می‌شود.

علی پور با بیان اینکه امورعشایر درصورت بروزمشکل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد ادامه داد: آبرسانی سیار، تامین ارزاق عمومی عشایر از جمله تمهیدات پیش بینی شده برای عشایر استان در تاریخ‌های تعیین شده است.

مدیرکل امور عشایر استان از عشایر خواست پیش از کوچ، دام‌های خود را واکسینه و از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها وارتفاعات دوری کنند.

وی از تلف شدن ۸۵۰ راس دام در سیلاب اخیر خبر داد و گفت: مجموع خسارات وارد شده به عشایر استان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به سازمان مدیریت بحران استان ابلاغ شد.

علیپور با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ دستگاه خودرو سنگین در راه‌های مسدود شده مناطق گرمسیری استان اضافه کرد: پل‌های سیار در برخی مناطق ساخته شد و اقدامات عمرانی بلند مدت نیز در این محور‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان از ارائه ۶۰۰ مورد خدمات رسانی به عشایر خسارت دیده در این مدت خبر دادو گفت: ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر در کهگیلویه وبویراحمد براثر سیلاب اخیر مسدود است که هم اکنون در حال بازگشایی آن هستیم و تا ۷ روز آینده این راه‌ها بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/غ

خطر سیل در کمین عشایر

برچسب ها: کوج ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.