همت جانباز دفاع مقدس برای رونق تولید

جعفر احمدیان، جانباز هشت سال دفاع مقدس، در دل کویر به پرورش دام، آبگیری باران و کشت علوفه مشغول است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تلاش ده ساله جعفر احمدیان، جانباز هشت سال دفاع مقدس، در زمینی کویری به دور از امکانات اولیه و با سختی و مشقت‌های فراوان، امروز تبدیل به مزرعه‌ای پویا با پرورش دام، کشت علوفه، آبگیری باران و سد سازی شده است و همچنان این پیشرفت ادامه دار و در حال گسترش است.

جعفر احمدیان گفت:ایجاد منبع و سد‌های ذخیره آب باران در دل کویری که آب گرانبهاترین ارزش موجود است بدون هیچ گونه کمک مالی از سوی ارگان‌های مربوطه جز با توکل برخدا، تلاش شبانه روزی، بی خوابی، چادر نشینی میسر نشده است. بعد از حضور در جبهه و سال‌ها درگیری با عوارض، تصمیم گرفتم آستین همت بالا بزنم و منتظر، اما و اگر‌ها نباشم و مثل انسان‌های معمولی به کار و فعالیت بپردازم، هر چند گاهی اوقات عوارض جنگ تحمیلی دست و پا گیر است، اما برایم فرقی ندارد آن روز‌ها در جبهه‌ی حق علیه باطل می‌جنگیدم و امروز در عرصه رونق تولید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی دریغ نمیکنم

وی با اشاره به سال‌های چادر نشینی در کویر ادامه داد:در حال حاضر در ۳ هکتار زمین موجود در این مزرعه به پرورش دام، علوفه ذرت و جو مشغول هستم و این‌ها نتیجه‌ی ۶ سال چادر نشینی در کویر و تحمل سختی هاییست که بر زبان آوردنش دردناک و زجر است. البته این پایان کار نیست و همچنان در حال تلاش برای توسعه مزرعه هستم هر چند که تاکنون مورد بی توجهی مسئولین جهاد کشاورزی منطقه قرار گرفته ام و هیچ گونه تسهیلات و کمکی برای توسعه، پیشرفت و همیاری مزرعه نشده است و نمی‌دانم اگر شبی به هر دلیلی مورد هجوم حوادث طبیعی یا سرقت انسانی قرار بگیریم چگونه با اولین مرکز برای درخواست کمک ارتباط بگیرم چرا که بعد از گذشت ۵ سال و نامه نگاری و پیگیری‌های متعدد هنوز از امکاناتی، چون خط تلفن در مزرعه بی بهره ام.

احمدیان افزود:کاشت و پرورش بیش از ۷۰۰ نهال بادام در دل کویر به زبان ساده و راحت است، اما در عمل روی دیگری دارد و خوشبختانه با ایجاد سد‌های بتنی بالغ بر ۳ هزار متر مکعب آب باران جمع آوری و با سیستم آبیاری قطره‌ای به کشت و پرورش نهال پرداخته ام. در یکسال اخیر به کشت علوفه سبز، ذرت و جو برای دام هایم مشغول هستم و خرسندم از اینکه برای اولین در شرق اصفهان با سیستم هیدروپونیک اقدام به تهیه و تولید علوفه سبز میکنم.

جانباز هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد:علوفه سبز از مهمترین فاکتور‌ها در جیره غذایی برای جلوگیری از سو تغذیه دام، عوارض و برقراری سلامت دام است. علاوه بر این علوفه سبز، باعث جذب ۱۰ نوع ویتامین برای دام می‌شود که باعث افزایش کیفیت گوشت و لبنیات دام می‌شود. تولید علوفه هیدروپونیک در تمامی فصول برای دام میسر است و بطور مثال بعد از یک هفته از هر یک کیلو بذر جو، ۱۱ کیلو علوفه قابل برداشت است که دارای ارزش غذایی بالا برای خوراک دام و ۹۵ درصد قابلیت هضم را دارد.

مزرعه این جانباز واقع در روستای خان آباد از توابع کوهپایه اصفهان است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.