سردار غیب‌پرور:

سپاه در مسئله سیل ید واحد عمل کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سپاه در مسئله سیل، ید واحد عمل کرد که انسجام درونی را در پی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،سردار غلامحسین غیب‌پرور در جلسه با فرماندهان ۷ سپاه استانی معین استان گلستان گفت: آن چیزی که ما در این سفر نسبت به سفر گذشته دیده‌ایم اصلا قابل قیاس نیست و الحق والانصاف خیلی زحمت‌ها کشیده شده است.

وی گفت: مردم به سپاه و روحانیت افتخار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیش از این جلسه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» در مناطق سیلزده خبر داد و گفت: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.

غیب‎پرور گفت: تا آخر روند امدادرسانی و تا زمانی که نیاز باشد، در کنار سیل‎زدگان می‎مانیم.

وی گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» در دستور کار ما قرار می‎گیرد و براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.

غیب‎پرور ادامه داد: در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت می‎کنیم در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‎زدگان مشارکت کنند، این یک دعوت ملی است که توسط بسیج در حال انجام می‎شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: سامانه‎ای برای این کار تعریف می‎شود که در تمامی حوزه‎ها و پایگاه‎های مقاومت بسیج سراسر کشور فعال خواهد شد.

گلستان در آخرین روز‌های سال ۱۳۹۷ با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین ۷۴ میلیمتر تا ۳۵۳ میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سد‌های منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.

شهر‌های آق‌قلا، گُمیشان و روستا‌های تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی  استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود ۱۰۰ هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده، اما نیازمند بازسازی است.

در این حادثه که بر اثر بارندگی در ۳ روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید.

از این تعداد ۸ هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی نیز باید بهسازی شوند.

۱۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله‌گذاری برای عبور آب شده‌ایم و در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و مدیران استان در تلاش هستند محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهند.

انتهای پیام/م
 
منبع: فارس

مردم به سپاه و روحانیت افتخار می‌کنند

برچسب ها: سپاه ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار