دفن بهداشتی ۴۵۰ راس دام سبک و سنگین تلف شده در سیل خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از دفن بهداشتی ۴۵۰ راس دام سبک و سنگین تلف شده در سیل اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان، دفن بهدشتی دام‌های تلف شده در سیلاب اخیر را عامل موثری در جلوگیری از بروز بیماری‌ها دانست و گفت: در همین راستا، دامپزشکی در حال پاکسازی و دفن لاشه دام‌ها به طریق بهداشتی است و بر دفن و معدوم سازی تلفات دام و طیور نیز نظارت بهداشتی دارد.

وی تصریح کرد: اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های مناطق سیل زده و در معرض خطر سیل، لاشه ۴۵۰ راس دام سبک و سنگین و ۲۳ هزار قطعه مرغ تلف شده را به منظور جلوگیری از انتشار بیماری و تجمع حشرات موذی و آلودگی زیست محیطی با همکاری دستگاه‌های متولی به صورت بهداشتی دفن می‌کنند.

کنارکوهی اذعان داشت: در این راستا گروه‌های دامپزشکی به سرعت در حال ضدعفونی و سمپاشی محل‌های نگهداری دام‌ها نیز هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از دامداران و مرغداران منطقه‌های سیل زده خواست در صورت مشاهده لاشه‌های تلف شده هرچه سریع‌تر موضوع را از طریق پیامک ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند تا در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به نظارت بر دفع بهداشتی آن‌ها اقدام شود.

رسیدگی به دام مناطق سیل زده خوزستان توسط ۵ استان معین خوزستان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵ استان کرمان، فارس، اصفهان، البرز و تهران، معین خوزستان در رسیدگی و بهداشت دام مناطق سیل زده شده اند، افزود: گروه‌های دامپزشکی این استان‌ها با تجهیزات و امکانات کامل در مناطق سیل زده مشغول درمان و رسیدگی به امور بهداشتی دام‌های روستا‌های سیل زده خوزستان هستند.

وی بیان داشت: گروه‌های دامپزشکی استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز آمادگی خود را برای عزیمت به مناطق سیل زده خوزستان و خدمت رسانی به ساکنان آسیب دیده از سیلاب اخیر اعلام کردند.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به اینکه مایه کوبی (واکسیناسیون) و درمان دام‌های بیمار در مناطق سیل زده به صورت رایگان انجام می‌شود اظهار داشت: بخش خصوصی، سازمان نظام دامپزشکی و برخی استادان دانشگاه‌ها نیز همگام با گروه‌های دامپزشکی در رسیدگی به امور دام مناطق سیل زده نقش آفرینی کرده اند.

انتهای پیام/گ

واکسیناسیون دام‌های مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار