راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: اداره کل راه آهن جنوب شرق برای رو به رو شدن با سامانه بارشی که وارد سیستان و بلوچستان شده آمادگی کامل دارد.

راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) اظهار داشت: مرکز راه آهن جنوب شرق برای مقابله با خطر احتمالی سیل یک دستگاه لودر با واگن رمپ دار در ایستگاه شورو این مرکز مستقر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه درزین جرثقیل دار جهت لایروبی پل‌ها در ایستگاه کلات این مرکز استقرار یافته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) بیان کرد: درزین پیشرو، در مواقع بارندگی پیش از کلیه قطار‌های محور زاهدان – میرجاوه – میل ۷۲ به منظور سیر ایمن قطار‌ها اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال لایروبی پل‌ها و تونل‌ها در مناطق کوهستانی و ماسه گیر انجام می‌شود افزود: لایروبی پل ها، تونل ها، مناطق کوهستانی و ماسه گیر به طور مناسب انجام شده است.

ارجونی با اشاره به اینکه ایستگاه شورو در محدوده بحرانی حوزه استحفاظی منطقه جنوب شرق قرار دارد گفت: دسته‌های کارگری در ایستگاه شورو و طول مسیر ریلی زاهدان - شوره گز مستقر شدند که در صورت نیاز کار امداد رسانی را سریعا انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه کوهستانی شورو و کلات راهبانان این مرکز استقرار یافته و در مسیر ریلی زاهدان – میرجاوه (میل ۷۲) فعال هستند.

 راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  با تاکید بر شدت فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان، نسبت به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی هشدار داد.

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و مدل‌های عددی؛ فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا به اوج خود می‌رسد.

وی با اشاره به وقوع بارش رگبار سنگین باران در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد‌های غیر ضروری در زمان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و در این مدت در مسیر رود‌ها قرار نگیرند.

انتهای پیام/ع

راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

برچسب ها: هواشناسی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار