جمع آوری بیش از ۵۶ میلیارد تومان زکات در فارس/رشد ۴۳ درصدی پرداخت زکات

رئیس اداره زکات استان فارس گفت: مردم استان فارس پارسال ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام جعفری رئیس اداره زکات استان فارس در نخستین جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه  مردم استان فارس پارسال ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: این میزان نسبت به سال ۱۳۹۶، بیش از ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این رقم ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون زکات واجب، ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات مستحب و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات بود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد:  ۴ هزار و ۷۰۰ تن گندم، ۲۷۲ تن جو، ۲۷ تن خرما و ۲۸۵ تن کشمش دریافت شد.

رئیس اداره زکات استان فارس تصریح کرد: هزار و ۵۵۷ روستا در استان مشمول پرداخت زکات می‌شوند و پارسال هزار و ۷۸ روستا زکات پرداخت کردند.

نماینده، ولی فقیه در فارس نیز در این جلسه به پرداخت حق الزحمه به عاملین جمع کننده زکات اشاره کرد و گفت: این سهم به عامل نیازمند تعلق می‌گیرد و به اندازه‌ای که شبهه ایجاد نکند پرداخت می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: باید یک کمیته جذب و توزیع زکات در شورای زکات استان راه اندازی شود تازکات دریافتی و پرداختی بین نیازمندان با شفافیت مشخص باشد.

در این جلسه مقرر شد نخستین جلسه شورای زکات استان مدیر کل کمیته امداد استان و مدیر کل بهزیستی استان آمار دقیق مددجویان تحت پوشش خود را اعلام کنند تا با نظر شورای زکات استان زکات پرداختی به صورت مساوی بین آن‌ها توزیع شود.
انتهای پیام/م 

جلسه شورای زکات استان فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار