صدور ویزا با یک سوم هزینه‌ای که دفاتر گردشگری از زائرین اخذ می‌کنند

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : درصورت موافقت کنسولگری عراق و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، دفاتر زیارتی کرمانشاه آمادگی دارند با یک سوم هزینه‌ای که دفاتر گردشگری از زائرین اخذ می‌کنند، به آن‌ها خدمات صدور ویزا ارائه دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حامد دارابی مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه بااشاره به حذف هزینه صدور ویزای عراق برای زائرین ایرانی از ۲۰ فروردین، گفت : باتوجه به اینکه سازمان حج و زیارت متولی اخذ ویزا نیست و تنها وظیفه ثبت نام و اعزام زائرین از طریق کاروان‌های زیارتی را برعهده دارد، لذا کسانی که قصد اخذ ویزا دارند باید به سفارت یا کنسولگری عراق مراجعه کنند که در کرمانشاه نیز به دفاتر گردشگری ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت : با اجرایی شدن این طرح (حذف هزینه صدور ویزا) هزینه اعزام هر زائر به عتبات عالیات کاهش ۵۰۰ هزار تومانی پیدا کرده، به شکلی که سابقا میانگین هزینه‌های اعزام برای هر زائر حدود دو میلیون تومان تمام می‌شد که هم اکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

مدیر حج و زیارت استان افزود: متاسفانه از زمان اجرایی شدن این طرح شاهد سوء استفاده برخی دفاتر گردشگری هستیم، به گونه‌ای که از هر زائر برای خدمات صدور ویزا بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان اخذ می‌کنند که رقم بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: در این راستا طی نامه‌ای که روز‌های گذشته به کنسولگری عراق و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان دادیم، برای صدور روادید انفرادی زائرین توسط ۱۸ دفتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت استان اعلام آمادگی کردیم که چنانچه موافقت شود این دفاتر با با اخذ یک سوم هزینه‌هایی که دفاتر گردشگری از زائرین دریافت می‌کنند، اقدام به صدور ویزا کنند، یعنی از هر زائر به جای ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان تنها ۲۰ هزار تومان دریافت کنند.

به گفته این مسئول کنسولگری عراق و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تاکنون پاسخی به این درخواست نداده‌اند.

وی در ادامه بابیان اینکه حذف هزینه ویزا استقبال گسترده مردم کرمانشاه از سفر به عتبات عالیات را در پی داشته، عنوان کرد: از زمانی که این طرح اجرا شده، هر روز اعزام یک کاروان ۴۰ نفره را به عتبات داریم و ظرفیت بسیاری از کاروان‌ها از روز‌های قبل کامل پر می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

سازمان حج و زیارت متولی اخذ ویزا نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار