مقام یمنی: مردم نمایندگانی را به رسمیت می‌شناسند که در کنار آن‌ها ایستاده‌اند

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور گفت مردم فقط نمایندگانی را به رسمیت می‌شناسند که در کنار ملت و کشور ایستاده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ نت, حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفتگو با این خبرگزاری با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس این کشور گفت مردم فقط نمایندگانی را به رسمیت می‌شناسند که در کنار ملت و کشور ایستاده‌اند. 

او تاکید کرد: مردم، منبع مشروعیت هستند و فقط کسانی را به رسمیت می‌شناسند که دیروز انتخاب شدند و در کنار ملت و کشور ایستاده‌اند.  اما کسانی که سفیر آن‌ها را آورد تا محاصره مردم و اشغال یمن را تایید کنند و برای قاتلان کودکان و متجاوزان به عنف کف و سوت بزنند از دیدگاه مردم مزدور هستند و هیچ فرد اصیلی را پیدا نخواهید کرد که این افراد را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: دو حالت قانونی برای سلب عضویت نماینده در مجلس وجود دارد اول اینکه عضویت او را سلب کنند که این کار مستلزم اقداماتی است که مجلس انجام می‌دهد و دوم اینکه عضویت نماینده سلب شود که این کار به محض مشاهده شواهد از جمله حمایت از پایتخت‌های متجاوز به یمن، عضویت نماینده به صورت اتوماتیک و خودبخود سلب خواهد شد.

العزی تاکید کرد: احمق‌ها عضویت خود را لغو کردند و مجلس این حق را دارد که بار دیگر برای انتخابات میان دوره‌ای آماده شود.

صحبت‌های العزی در انتقاد به برگزاری نخستین جلسه به اصطلاح مجلس نمایندگان یمن بعد از گذشت چهار سال بود که دولت مستعفی یمن دو روز پیش آن را در شهر سیئون در استان حضرموت برگزار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار