فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی:

رژه دریایی نداجا در آب های خلیج فارس انجام می شود/ ساخت شناور‌های جدید در دستور کار نداجا قرار دارد

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: رژه دریایی این نیرو به مناسبت روز ارتش در آب های نیلگون خلیج فارس و ساحل شهر بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،امیر دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی گفت: رژه نیروی‌های مسلح مستقر در هرمزگان روز ۲۹ فروردین با سخنرانی استاندار این استان یا نماینده، ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این روز یاد آور فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی به ارتش است که در راستای در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای انحلال ارتش صادر شد.

دریادار دوم مجتبی محمدی اضافه کرد: رژه نیرو‌های مسلح از آن زمان تا کنون هرساله برگزار می‌شود و این رژه امسال به جز استان‌های درگیر سیل، در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (نداجا) تصریح کرد: همچنین ۲۹ فروردین یادآور دلاور مردی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و رویایی مستقیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمریکاست.

فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها برای حمایت از صدام و رژیم بعث عراق بدون اعلام وارد جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی شدند به ناوشکن‌های سهند، جوشن و سبلان حمله می‌کنند.

امیردریادار محمدی ابراز کرد: مداخله مستقیم قدرت‌های بزرگ به نفع عراق زمانی انجام گرفت که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی پیشروی به سمت بصره و بغداد را آغاز کرده بودند و آنان از این امر احساس خطر کنند.

وی یاد آور شد: آمریکایی‌ها علاوه بر مداخله نظامی به نفع رژیم بعث عراق در جنگ و حمله ناگهانی به نیروی دریایی جمهوری اسلامی، حتی هواپیمای مسافری و بی دفاع کشور را در تیر سال ۶۷ سرنگون کردند و مسافران آنرا به شهادت رساند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ۲۹ فروردین سال ۶۷ اجازه ندادیم سبلان غرق شود و آنرا تعمیر کردیم که هم اکنون در حال تامین امینت خطوط موصلاتی دریایی در خلیج عدن است.

وی اشاره کرد: اگر سهند غرق شد و به اعماق دریا رفت سهند دیگری ساخته و به ناوگان ملحق کرده ایم.

وی اشاره کرد: شهادتگاه شهدای رویارویی مستقیم با آمریکایی‌ها در ۲۹ فروردین گلباران می‌شود. به ملت ایران اطمنیان می‌دهیم نیرو‌های مسلح با اقتدار و قدرتمندانه امنیت کشور و تمامیت ارضی آنرا تامین می‌کنند.

امیر دریادار دوم محمدی بیان کرد: رژه نیرو‌های مسلح نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که کسی بتواند به آن چشم طمع داشته باشند.

وی ابراز کرد: نظام اسلامی دارای ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های مردمی است که در هر لحظه آماده دفاع از کشور هستند.

فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ساخت تجهیزات و وسایل دفاعی مورد نیاز نیرو‌های مسلح کشور بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قرار دارد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای کمک به وزارت دفاع و سرعت بخشیدن به این روند وارد عرصه ساخت ناو و ناوشکن شده است.

امیر دریادار دوم محمدی اظهار کرد: اکنون به جز سهند و سبلان ساخت موشک انداز کلاس پیکان و ناو تخصصی الکترونیکی شیراز در دستورکار قرار دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تحرک نیرو‌های آمریکایی حاضر در منطقه پس از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: آن‌ها تحرکی که بیانگر جهت گیری و موضع گیری خاصی باشد نداشته اند.

فرمانده منطقه یکم نداجا بیان کرد: این اقدام‌ها بازی با کلمات است، الفاظ دارای بار حقوقی را برای رسیدن اهداف اقتصادی و سیاسی بکار می‌گیرند مانند تکرار جمله «گزینه نظامی روی میز است».

امیر دریادار دوم محمدی بیان کرد: بکارگیری گزینه نظامی نیازمند فراهم کردن مقدمه‌های خاص خود است و به این راحتی که بیان می‌کنند نیست و از سوی دیگر نیرو‌های مسلح کشور آماده پشیمان کردن آنان هستند.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط هوایی مستقیم بین بندرعباس و خرم آباد برقرار شده و لوازم مورد نیاز سیل زدگان ارسال می‌شود.

امیر دریا دارمحمدی افزود: هم اکنون بالگرد‌های منطقه یکم نداجا در آبادان حضور داشته و مشغول خدمت دهی هستند.


انتهای پیام/ز


رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش

برچسب ها: وزارت دفاع ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.