نوسازی نیمی از واحد‌های رستایی قزوین / ۳۸۶ روستا در استان قزوین مشمول طرح هادی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: نیمی از واحد‌های روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغر گونجی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نشست با خبرنگاران گفت: از مجموع ۹۴ هزار واحد روستایی تاکنون ۴۷ هزار مسکن نوسازی و مقاوم سازی شده که شامل ۵۰ درصد واحد‌های روستایی است، آن‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۳۱۸ مسکن برای اقشار کم در آمد احداث شد گفت: پارسال ۱۷۰ مسکن احداث شد و امسال ۹۸ قرار است ۲۸۰ مسکن دیگر ساخته شود.

وی گفت:در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰ هزار و ۲۷۰ مورد بود که ۹ هزار ۲۴۳ نفر از آن استفاده کردند.

گونجی، یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن ارائه بیش از ۵۵ هزار فقر خدمات فنی و مهندسی بیان کرد.

 *اجرای طرح هادی در ۶۵ روستای استان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه از مجموع ۸۴۳ روستای استان ۳۸۶ روستا مشمول طرح هادی است، گفت: طرح هادی در ۶۵ روستا خاتمه یافته و مابقی در حال انجام است.

گونجی افزود: از سال ۸۳ تا کنون هم ۵۶ هزار ۵۰۰ سند روستایی و ۶ هزار و ۱۰۰ در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی گفت: بیش از یک هزار طرح در ۶۵۸ روستای استان با ۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: همچنین با اختصاص ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۱۰۷ طرح هادی روستایی در استان پارسال تهیه و بازنگری شده است.

گونجی گفت: در اجرای عملیات جابجایی روستا‌ها تاکنون ۵۳۰۰ قطعه زمین در مناطق تحت پوشش از جمله سیاهپوش، آلتین کش، الموت و چند روستا در بویین زهرا واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: از محل سهمیه قیر رایگان ۸۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در ۱۹۶ روستا انجام شده و امسال نیز ۴۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۳۰ روستا انجام می‌شود.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه مشترک برای احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول استان قزوین به تعداد ۱۰۵ واحد اقدام شده است.

گونجی گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در ۱۴ روستای هدف گردشگری اجرایی شد که اعتبار اختصاص داده شده ۴۳۲ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی دارای بافت با ارزش روستایی دو طرح با ۶۷۴ میلیون تومان اعتبار عملیاتی شده است.

گونجی افزود: یکی از رسالت‌های مهم بنیاد مسکن احداث واحدمسکونی برای اقشار کم درآمد است که از سهمیه ۳۱۸ واحدی استان در سال قبل ۱۷۰ واحد ساخته شد و امسال هم ۲۸۰ واحد احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: برای دریافت تسهیلات احداث مسکن ۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر به بانک معرفی شدند و ۲ هزار و ۴۳۹ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شد.

وی گفت:در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰ هزار و ۲۷۰ مورد بوده که ۹ هزار ۲۴۳ نفر از ان استفاده کردند.

گونجی افزود: برای نظارت بر ساخت و ساز‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۰ دفتر نظام روستایی با استقرار ۶۶ کارشناس فعال شده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن استان قزوین برای بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله در استان کرمانشاه و شهرستان گیلان غرب گفت: استان قزوین بازسازی ۵ هزار و ۴۵۶ واحد را برعهده گرفت که ۲ هزار و ۷۹۷ واحد توسط بنیاد مسکن قزوین تکمیل شده است.

گونجی با اشاره وقوع سیل در لرستان و اعزام گروه‌های کارشناسی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: پس از وقوع سیل در لرستان اکیپ‌های کارشناسی بنیاد مسکن از ۱۲ فروردین در شهرستان دلفان و نورآباد مستقر شدند تا برای ارزیابی خسارات ناشی از سیل دو شهر و ۴۴۳ روستا اقدام کنند.

وی گفت: تعهدات ما در زمینه واحد‌های احداثی و تعمیراتی است که پیش بینی می‌شود تا ۳ هزار واحد را شامل شود.

گونجی گفت: برای کمک رسانی به مناطق سیل زده لرستان ۲۵ دستگاه ماشین آلات با ۶۰ نیروی انسانی به نورآباد لرستان اعزام شده‌است که ۳۰ ارزیاب به مدت ۱۰ ماه در منطقه مستقر خواهند شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن، هزار و ۴۵۰ واحد احداثی و ۲۸۰ واحد تعمیری تحت پوشش بازسازی این بنیاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: بافت فرسوده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.